Bättre löptränad än någonsin?


Ska bara skriva ett inlägg till, sen är jag klar för idag. LOVAR! :)

Ville bara säga att jag precis varit ute och sprungit en sväng. 5,4 km om man får tro på eniros mätningsfunktion vilket jag gör. Tidigare rekordtid på den sträckan är 33 minuter. Ny rekordtid? Se bilden säger jag bara, se bilden!



Alltså, strax över 30 minuter. Målet till nästa tidtagning måste ju således bli att ta mig ner under 30 minuter.

Men hur kommer det sig att jag har en sådan tid nu när jag har varit skadad, varit på konferens och ätit massa glass och druckit en del vin och öl? Jag tackar Helena för allt, detta hade inte hänt om inte hon hade dragit med mig ut och sprungit ganska tidigt efter min skada. Hade jag varit själv så hade jag nog troligen inte varit ute och sprungit så tidigt efter skadan. Det känns ju mycket tråkigare att vara ute och träna, när man är själv. Det är ju ett konstaterat faktum!

Men nu ska jag stretcha, duscha samt äta någonting. Sen väntar sängen och imorgon är det dags att åka till jobbet igen.

Underbart!


Underbart och bekymmerslöst


Idag har den mesta tiden (all tid egentligen) spenderats i solskenet. Jag har varit ut och hälsat på mina föräldrar i husvagnen (fick lite mat idag igen) och grattat mamma på mors dag. Fick också möjligheten att träffa min syster. Därefter åkte jag hem och nu har jag setat på balkongen och spenderat tid tillsammans med andra Harry Potter-boken. Målet är att få den utläst nu idag eller imorgon vilket inte borde vara någon större utmaning.

Bara solen försvinner lite mer så kommer jag nog ta mig ut och springa en vända också, känns som det skulle vara jävligt skönt.

Som rubriken på inlägget antyder så känns allting för tillfället väldigt underbart och bekymmerslöst. Gött!

---

(Dock har jag lite problem med en av mina datorer, men det är ingenting jag orkar lägga energi på för tillfället. Den vägrar helt enkelt starta.)


Beställt!


Då har jag beställt ytterligare två böcker ur "Harry Potter"-serien. Har ju läst mer än halva andra boken nu, så det börjar bli dags. Bara man börjar så går det ju ganska fort att läsa, men jag är lite seg att komma igång ibland bara. Jag har till skillnad från många andra läsare en förmåga att ta pauser i böcker när jag läser, vilket kanske inte är så optimalt.

Men nu ska jag göra en kraftsamling och läsa på närmaste tiden :)


Mycket?


Av någon anledning känns det som det är mycket att tänka på nu, mycket att ha i huvudet. Men när jag tänker efter så vet jag inte vad det är isåfall. Visst händer det saker runt en ibland och man har en del att tänka på, men det är ju inte übermycket.

Troligen beror känslan på att det som är, är ganska nytt. Nytt ansvarsområde på jobbet från och med måndag, rehabilitering av armen, ingen innebandysäsong inplanerad inför kommande säsongen (vilket är med blandade känslor) osv. Så det är väl kanske därför det känns lite extra mycket just nu, jag vet inte?

Nåja, det är bara att göra det bästa av situationen så blir det nog bra till slut.


Söndag...


Söndag morgon och jag har återigen sovit ganska länge. Vaknade runt sex (som vanligt) men lyckades faktiskt somna om med hjälp av lite extra kuddar och kunde därmed hamna i ett lite mer sittande läge. Så nu vaknade jag när klockan var runt halv åtta vilket känns riktigt skönt. Tänk om jag snart kan börja sova lite längre? :)

Var ju till sjukgymnasten i fredags och fick med mig två övningar jag ska göra för att hålla igång rörligheten i armen. Det är bara att träna så mycket som möjligt, utan att det förvärrar situationen. Fick reda på igår att det kanske blir lite innebandyspelande i badmintonhallen i sommar, vilket vore grymt roligt. Så nu har jag återigen något bra mål med min rehabiliteringsträning (mycket roligare att träna om man har ett riktigt mål med träningen).

Igår blev en ganska bra dag även om den inte blev vad man hade räknat med. Började dagen med att skjutsa bror med sambo och barn till akuten i Falun. De var där inne mer än halva dagen innan jag hämtade dem igen. När jag skulle hämta dem så blev vi sittandes där i över en timme, väntandes på besked från röntgen vilket skulle gå fort hade de fått information om. Det gick inte riktigt lika fort som man hade kunnat räkna med. Som tur var så var det inget allvarlgit fel på armen (lillflickan hade gjort illa armen) så de behövde inte göra någonting. Det fixar sig självt, med andra ord.

Mellan ditskjutsning och hämtning så åkte jag till mamma och pappa i husvagnen och åt lite matjessill och potatis samt umgicks lite med föräldrarna. Efter att jag skjutsat hem Mattias så åkte jag hem till min kusin Jenny som bjöd på grillat vilket var grymt gott. Mer grillat åt folket!

Dagen idag känns som att det kommer bli en ganska slö dag. Kommer väl försöka diska, tvätta samt göra lite mat. Kommer förhoppningsvis hinna hälsa på mamma och pappa också, annars vet jag inte riktigt vad mer jag ska hitta på idag. Eventuellt en springtur ikväll, tror det vore skönt att avsluta dagen på ett sådant vis.

Men nu ska jag masa mig upp ur sängen och fixa lite frukost, det är ju en bra början iallafall :)  Ha en bra dag, det ska jag ha!


Konfetti...


Helgen är här och den kommer veckan att spenderas ganska mycket ensam. Troligen och förhoppningsvis mycket sömn, med tanke på att jag inte sovit riktigt som jag borde den veckan som varit. På måndag börjar man ju jobba igen och då kan det vara skönt att vara utvilad!

Så vad har hänt senaste tiden? I onsdags var jag på fotboll på sportsbar (Galaxen). Fick se en ganska underhållande CL-final där Barcelona fick pokalen. Men det var ändå inte det stora den här kvällen. Jag och en arbetskollega började prata om att åka ut och resa lite tillsammans runt jul. Mer information om det kommer en annan gång men jag kan ju säga så mycket som att det vore helt underbart roligt om det blev av. Vi ska höras mer om det framöver, helt klart!

Torsdag/fredag har vi haft företagskonferens med kombinerad inflyttningsfest. Helt sjukt roligt har jag haft iallafall, festen var helt superb. Det blev en del Wii-spelande, diskussioner runt både jobb och privat samt det riktigt sköna bastandet. Och så klart dracks det ju öl också! Börjar bli rutin nu att jag är en av de sista som lämnar lokalerna efter festen, vilket inte är helt fel jämt :)

Idag har jag dock varit sjukt trött. Kom ju inte i säng förrens halv tre på natten efter torsdagsfesten och vaknade vid sex då jag hade ont i axeln. Gick upp och gjorde iordning lite frukost och mig och Helena eftersom hon skulle åka iväg till Göteborg tidigt på morgonen. Jag har gått runt resten av dagen som i en dimma, men hållit mig vaken iallafall. Eller ja, det var tills jag kom hem, då slocknade jag i soffan. Vaknade till, insåg att jag svikit ett löfte och somnade om igen. Även om man kanske inte märker det på hur jag reagerade (somnade om) så har jag grymt dåligt samvete för att det blev som det blev. Men som det är just nu så behöver jag all sömn jag kan få med tanke på att jag alltid får ont när jag somnat.

***

För övrigt ringde telefonen för en halvtimme sen. Vem ringer mitt i natten? En innebandylegend här i borlänge som nyligen slutat spela och nu för den kommande säsongen ska träna IBF Borlänge Herrar division 3. Han hade tankar på om huruvida jag skulle kunna tänka mig att bli lagledare (sköta lite administrativt tjafs) runt det laget. Det är såklart smickrande, men jag är tveksam på om jag är sugen på det. Jag ska tänka på saken, helt enkelt.

Nu ska det sovas vidare, hoppas på en smärtfri natt. Ha det bäst, ta till vara på livet och älska dig själv! Kom ihåg att det finns ingen bättre än dig själv!


Energi!


Energi kommer ju och går som vi alla vet, men idag känns det som jag varit lite extra energisk. Dock har jag inte gjort så jättemycket vettigt på jobbet idag, setat i möte och skrivit lite dokument. Men kanske beror det på att det känns som att det är lite på gång nu, det kommer hända lite framöver.

Imorgon kväll kommer vi troligen vara några stycken på jobbet som sticker ner på Sportsbar på Galaxen och kikar på fotboll och har allmänt trevligt (en öl eller två kanske trillar ner?). Sen blir det ju "kickoff" med företagskonferens och inflyttningsfest och allt på torsdag/fredag (inflyttningsfest på torsdagkvällen). På fredag förmiddag ska jag också till sjukgymnasten för att få kolla på axeln, se till att den blir riktigt rehabiliterad. Tror jag fuskat lite med träningen senaste tiden, då jag bara får mer och mer ont för varje natt som går (gör bara ont på nätterna). Jag skyller det på min bristande disciplin, bättre det än att det är någonting som inte läker rätt!

Annars har jag fått en del gjort senaste dagarna, ganska nöjd över mig själv. Om man bortser från det  vardagliga stöket (matlagning, diskning, tvätt) så har jag också gjort en ganska stor städning av lägenheten också. Den är ganska så ren och fin nu, inte så mycket damm och skräp. Ett tips till alla er som städar ofta, gör det inte. Vänta tills man ser allt damm överallt, det blir såå mycket mer givande att städa när man ser att det faktiskt händer något. Man ser att det blir rent! :)

Dessutom har jag fått tummen ur och satt upp tavlan i sovrummet. Sovrummet är alltså SNART komplett, bara en hylla som ska sättas upp och innan jag kan göra det så måste tv:n sänkas lite då den sattes lite för högt upp. Om man ändå bara kunde lära sig lyssna när en tjej säger någonting, oftast är det ju vettiga saker som sägs. Men den gången lyssnades det inte och som konsekvens får man istället lossa på tv:n och skruva fast den lite längre ner. Man lär så länge man lever! :)

Min nya tavla. Snyggt som bara den blev det, sjukt nöjd!

Nästa vecka börjar en ny arbetsperiod på jobbet, där jag kommer agera Scrum-master (Ja, jag accepterade erbjudandet att ta över för han som går på föräldraledigt). Idag fick vi för övrigt också reda på att han (som går på föräldraledigt) från och med måndag kommer att vara chef för utvecklingsgruppen. Det innebär att när han kommer tillbaka från föräldraledigheten så kommer vi inte ha någon Scrum-master såvida jag inte skulle få fortsätta. I min värld innebär det att jag kommer att bli vår Scrum-master så länge jag sköter mig, vilket låter ganska lockande. Trevligt med nya utmaningar!

Livet känns ganska bra nu faktiskt. Man ska ju aldrig vara nöjd och visst finns det saker att förbättra, men bara tanken på hur mitt liv såg ut för ett år sedan (eller till och med bara ett halvår sedan) så har det hänt grymt mycket senaste tiden! Kan bara drömma om var jag kommer stå om ytterligare ett halvår!!

Men nu ska jag åka och hämta Helena som kommer hem från Stockholm efter kick-off med CIS som sköter det mesta runt hennes Australien-resa med studier och allt. De verkar grymt bra på det de håller på med, vad jag har sett och hört iallafall. Så då åker jag väl då :)


"Varför?" - "What's in it for me?"


Ibland borde man nog stanna upp och ställa sig själv en enkel fråga: Varför? Den är enkel på så vis att det är lätt att ställa den, men svaret är inte alltid lika enkelt.

Typen och kvalitén på frågorna och svaren kan ju såklart variera enormt. Det kan handla om små och egentligen obetydliga frågor som "Varför köpte jag den där godisbiten?" eller "Varför åkte jag precis bil till jobbet?". Frågorna kan också bli mycket mer avancerade och ibland till och med så pass svåra att man inte har svar på dem. "Varför har jag fortfarande samma jobb som för 10 år sedan?", "Varför bor jag fortfarande kvar i samma lägenhet?", "Varför bor jag ihop med den där killen/tjejen?" eller kanske den stora frågan "Varför lever jag?". Det är bara en själv som sätter gränserna för vilka frågor man kan ställa. Det fina i kråksången är ju att det är du, bara du, som får höra frågan. Dessutom är det också bara du som får höra svaret. Det innebär ju, att det finns egentligen inga risker med att ställa en sådan fråga till sig själv. Ibland kanske man får precis det svar man förväntat sig. Men i bästa fall så får man inget svar eller ett oväntat svar. Svaret på frågan som du själv kom på och ställde till dig själv var inte det du förväntat dig? Hur kunde det hända, borde man inte veta vad svaret är redan innan man frågat? Nej, jag tycker det är helt okej att få ett oväntat svar. Det är också helt okej att inte få något svar alls. Men då tror jag det är bra att också identifiera vad det var som gjorde att det blev så.



Men då undrar man, vad ger det då för resultat att ställa dessa Varför-frågor till sig själv? Dels så kan det ju vara fördelaktigt att veta vad man skulle svara om man skulle få den frågan av någon i ens omgivning. Men det är inte alls därför man ska ställa frågorna. Frågorna borde man ställa enbart för att man med hjälp av svaren kan se vad man kan göra för att förbättra läget. Vad kan jag göra för mig själv, för att jag ska få ett bättre liv? Eller kanske till och med för att min omgivning ska få det bättre? Har man svar på sin fråga så kan man ju utgå från det svaret för att eventuellt kunna förbättra läget. Har man inget svar alls, så kommer den naturliga följdfrågan: "Varför har jag inget svar?". Finns det inget svar så kanske frågan är helt felaktig och missriktad, eller så kan man hitta bitar att ändra på. Detta leder till personlig utveckling!

Det ska sägas direkt, jag är ingen guru när det gäller personlig utveckling. Jag jobbar för fullt med min egna personliga utveckling vilket jag själv tycker har gett goda resultat det senaste halvåret. Jag har inte gjort allt arbete själv utan jag hade turen och fick en kickstart av Helena som har blivit en av mina största förebilder. Att jag träffat henne är jag evigt tacksam för, det har gett mig så enormt mycket. Jag har fått mer energi att lägga på att försöka utveckla mig själv, att bli den jag vill vara. Viljan att ha mer, suget att göra mer än att bara luta mig tillbaka och vara nöjd. Det är inte alltid rätt att bara vara nöjd!

Vill man han någonting här i livet så ska man inte luta sig tillbaka och förvänta sig att någon annan fixar det åt en. Istället borde man se till att ta tag i saker och ting, själv göra allt man kan för att få det så som man vill ha det. Om man själv inte lägger energi på att göra livet så som man vill ha det, varför skulle då någon annan vilja investera tid och energi på att hjälpa dig?

Nu låter det här kanske dumt när det kommer från mig, med tanke på att jag oftast är ganska osjälvisk av mig, men jag tror att man måste vara mer självisk och tänka mer på sig själv. Innan man gör något, tänk "What's in it for me?". Vad får jag ut av detta? Är det värt det? Kan det slå tillbaka senare? Som sagt så är jag inte så självisk av mig och förespråkar såklart också en ganska osjälvisk anda här i livet. Men det gäller nog att akta sig så man inte faller i någon fälla, för det finns nog många fällor att ramla ner i när det gäller att vara osjälvisk. I slutänden kanske man sitter med ett liv som man själv inte ens vill ha, bara för att man skulle försöka göra någon annans liv bättre?

Så dagens uppmaning till alla, ställ frågor till er själva. Förstår om ni är lite kalla i kläderna så jag ska hjälpa er med första frågan..... "Varför sitter jag och läser den här bloggen?"


Huvudvärken smyger sig tätt inpå


I princip hela lördagmorgonen har spenderats i horisontellt läge. Vaknade tidigt (som vanligt) och låg kvar i sängen och spelade Monkey Island 2: Lechuck's Revenge, som jag idag också klarade ut efter ungefär 11-12 timmars effektivt spelande. Troligen inte i närheten av något världsrekord i hur kort tid det krävs för att klara ut spelet, men gjorde det ändå till slut iallafall :)   Därefter blev det att ligga kvar i sängen ytterligare ett tag, kolla på tv. Biggest Loser och Unanimous, båda ganska intressanta program.

Sen gick vi upp, jag gjorde iordning en sedvanlig frukost med youghurt, te och macka. Halvlåg i soffan, intog frukost samt kollade på ytterligare lite tv. Det smög sig dock in lite huvudvärk under frukosten, så nu sitter jag med lite halvt ont i huvudet och funderar på om jag ska ta mig en huvudvärkstablett. Man vill ju inte gärna att det ska bli värre.

Ikväll ser det för övrigt ut att bli dags att gå på bio igen. Den här gången är det Natt på museet 2 som lockar. Har ju sett första filmen och den var ju bra, så förhoppningarna är ganska stora för denna film. Förhoppningarna brukar vara ganska höga när Ben Stiller är inblandad, det är ju ändå en bra skådespelare som spelat många bra roller. Dessutom är ju Owen Wilson också med, vilket också är en ypperligt bra skådespelare. Så ja, jag tror nog att den här filmen kan vara bra. Hoppas på riktigt bra till och med!


Tryck på bilden för att komma till filmens officiella hemsida.


Sicken dag!


Det som från början såg ut att kunna bli en halvdan dag visade sig till slut bli en fin och bra dag. Till att börja med har jag och Helena varit iväg och bidragit genom att rösta till EU-parlamentet (eller vad var det för röstning). Sen har jag fått ganska bra ordning på jobbet, så jag behöver nog inte lägga lika mycket energi på detta i helgen som jag hade trott från början.

Hade räknat med att baka ner mig ensam i soffan ikväll, eftersom Helena skulle vara hemma i Mockfjärd. Kanske se en film? Istället visar det sig att Helena kommer hem och vi får baka ner oss i soffan tillsammans istället. Det gör mig glad :)

Sitter och äter mat nu. Gjort potatismos och köttbullar nyss, räckte till 4 matlådor också. Ojoj, nu finns det mat så det räcker lääänge :)   För er som inte får möjlighet att smaka på denna kulinariska smakupplevelse, så kastar jag upp en bild här också. Håll till godo!



Mm, ett glas mjölk till också!!


Ledig, fast ändå inte...


Det är fredag men för ovanlighetens skull är man ledig. Dock jobbar jag ändå, då jag gjort en del tankemissar senaste tiden. Så då är det bara att le och börja om. Fick ihop det ganska bra igår kväll och nu när jag fortsatt här på förmiddagen så har jag fått lite mer framgångar. Det ser alltså ut som att jag kan få ihop det här under helgen!!

Blev ingen fika igår med Lisette då hon behövde plugga. Får försöka ta det en annan dag istället!

Men nu ska jag jobba lite mer, se om jag kan få klart det här kanske.


Då var det time :)


Dagen har förflytit snabbare än beräknat, mycket snabbare. Har inte riktigt hunnit med allt jag velat känns det som, med tanke på att jag inte hunnit jobba något ännu.

Men jag har iallafall varit lite duktig och diskat, vilket var en pärs. Tveksamt om det varit så här mycket disk någon gång tidigare faktiskt, kanske en gång? Men nu är det iallafall diskat, rent och fint.

Plockat fram jobbdatorn, lite glass och slagit igång tv:n. Här ska det jobbas!


Innebandy..


Puh, dagen är inte slut än men jag är bra nära. Ändå har jag knappt gjort någonting, mest slappat i soffan samt diskat hälften av disken som ska diskas. Har också varit till Kupolen en sväng för att lämna en tröja till Helena och handlat då förstås.

Och så har jag ju varit och kollat på innebandy också. Det är helt sjukt hur sugen man kan bli att spela, när man sitter bredvid och kollar. Jag var in på planen och provade 3 skott men det kändes inte riktigt rätt. De spelar match ikväll igen och även om tanken har slagit mig att delta så blir det inget av den steken. Det jobbigaste vore nog ändå om man skulle få en smäll på axeln så den skulle hoppa ur led igen. Vet inte hur troligt det är att det skulle hända, men mycket mer troligt att det skulle ske nu än om jag inte slagit axeln ur led för 1,5 vecka sedan. Visst, jag skulle kunna prova men det vore bara jobbigare om det inte skulle gå. Har ju inte full rörlighet i armen så det skulle nog bli svårt. Hoppas jag gör rätt bara!

Känner lite sug att spela innebandy igen, men osäker om jag vill spela i något Borlängelag. Hm, får kolla runt lite vad det kan finnas för alternativ. Annars finns ju alltid möjligheten att fortsätta i korpen, det är ju roligt det också! Det är ju ändå lite av den "oseriösa" men ändå roliga delen av innebandyn som jag gillar just för stunden. Orkar inte träna 2-3 gånger i veckan för att eventuellt få spela en match i helgen. Får leta runt lite och se om jag hittar något mindre seriöst lag, annars blir det korpen..

Just det. Kom på att jag nördat mig lite idag också, fixat så jag kan styra min dator från telefonen. Coolt!!


Dags för kristi himmelfärds dag


Klockan har passerat 11 på en torsdagmorgon och jag sitter hemma i soffan och kikar på MTV. Frukost har ätits, idag bjöds det på youghurt, juice och macka. En riktigt fin frukost, vilket också för övrigt börjar bli en standardfrukost i denna lägenhet vilket är riktigt bra!

Så vad ska jag göra en dag som denna? Jag har lite förberett iallafall. Diska ska göras, det behövs kan jag säga. Ganska mycket odiskat med andra ord. Sen ska jag troligen jobba lite idag också, så jag inte behöver lägga all energi på det under helgen. Sen ska jag försöka lura med mig Lisette på kupolen och ta en fika också, håll tummarna för att det går vägen :) Mer spänning än så blir det nog inte idag. Skulle jag råka få lite tid över så går det ju alltid att tvätta lite kläder eller kanske städa. Det finns ju massa sånt roligt man kan hitta på :)

Hoppas alla får en riktigt trevlig kristi himmelfärds dag, nu ska jag borsta mina tänder.


Åhh coolt.. och en suck...


Nu ska jag prata jobb, så den som inte vill lyssna får helt enkelt stänga ner bloggen för den här gången :)

Idag har varit en jobbig dag på jobbet, trots att jag bestämde mig för att sluta tidigt. Senaste tiden har jag jobbat med att lägga till ny funktionalitet i ett program vi har på jobbet. Det är bara ett problem. Det är dock ett väldigt dåligt gjort program från början och helst skulle man bara vilja göra om det (men det har vi inte tid med). Så istället får man försöka göra om lite när man håller på och lägger till den nya funktionaliteten och det är vad jag gjorde i början. Då gick det bra. Men sen har jag också börjat lägga till den nya funktionaliteten som ska in, och då gick det genast lite sämre. Senaste dagarna har jag egentligen inte fått någonting gjort på jobbet alls, men nu idag fick jag lite framsteg och lyckades med steg 1 av 2. Men vad visar sig när jag fått det att fungera? Jo, det visar sig att för att lyckas med steg 2 så måste jag göra om en massa, inklusive det jag själv gjort för att få steg 1 att fungera. Så i praktiken är jag tillbaka där jag började. Jobbiga är att detta ska vara klart på måndag, så vi kan skicka detta till våra kunder i slutet på nästa vecka. Men det är väl inga problem, det är ju bara onsdag idag. "Alltså två dagar kvar innan helgen, det fixar väl han som är såååå duktig" tänker ni då. Visst, men då glömmer ni bort att det är röd dag imorgon och sen är vi lediga på fredag. Alltså är det inga arbetsdagar kvar tills det ska vara klart. Det var alltså den stora sucken... (Behöver jag ens nämna att jobbdatorn står här på soffbordet??).

Sucken är inte för att jag ska jobba i helgen, för det tycker jag är okej. Sucken är för att man lagt ner så mycket tid och arbete på någonting som inte fungerar i sammanhanget.

Men vad är det då som är så coolt? Jo jag och en annan på jobbet blev idag tillfrågade av chefen om någon av oss vill vara teamleader i det dagliga arbetet. För att ni ska förstå lite bättre vad det handlar om, så måste jag nog gå lite närmare in i hur vi arbetar. Vi arbetar i mindre team, där teamet tar åt sig att göra vissa saker under en viss tidsperiod (varje tidsperiod är 4 veckor). Varje team har en egen teamleader, som sköter lite administrativt som att styra upp möten, kontrollera så vi sköter våra åtaganden samt se vad vi kan göra för effektivisera vårt arbete ytterligare. Allt detta görs ju oftast tillsammans med gruppen, men det är teamleadern som är "spindeln i nätet" som drar ihop allting. Idag fick jag (och Ola som han heter) förfrågan om någon av oss skulle vilja vara det under några perioder framöver då den ordinarie går på semester samt pappaledighet. Jag tycker att det är coolt att jag ens får en sådan förfrågan. Ola har sagt att han tar det om inte jag gör det, men om jag vill så  får jag ta det. Det gör att jag blir lite osäker på vad Ola egentligen vill, men det är vad han sagt iallafall. Jag har iallafall inte riktigt bestämt hur jag vill ha det, men mycket lutar mot att jag tar det. Det blir ju liksom lite extra kryddning i jobbet, en extra liten utmaning.

Hm, ja nu har jag inte så mycket att säga. Dessutom borde jag väl börja göra lite mat snart också. (Och förbereda mig för en helg med en helg som ser ut att bjuda på ganska mycket jobb).

I'm in it for the challange.


Det känns...


Aj, jag har ont i min arm. Måndagen var den bästa dagen för min arm sedan jag slog den ur led. Knappt några problem alls, inget ont förutom när jag gjort saker jag inte borde gjort. Och så blev det ungefär fram till midnatt då det i princip slog om.

Nu har jag ont, ack så ont i armen. Precis tagit en Alvedon för att försöka dämpa smärtan något. Hoppas det märks av snart, så man kan sova.

Ja, sova är bra. Ska lägga mig i sängen nu iallafall, så jag är redo när det väl händer.

Natti, puss!


Glömde..


Peace Out!


Kamikaze-skator och nya kroppsprydnader


Måndag. Ny vecka, nya uppdrag. Gjorde min första dag på jobbet (de två timmarna i fredags räknas inte) efter skadan. Det gick bra, bara man hittade rätt position. Försökte först stående, men det gick inte så bra. Fungerade ett tag, men inte längre. Istället blev det sittandes med tangentbord och mousetrapper i knäet. För den som inte vet vad en mousetrapper är, så syns den lite på bild i detta blogginlägg. Annars finns google till er hjälp, de sviker aldrig.

När jag sedan jobbat någon timme så kom förslaget att lägga fötterna på bordet och tangentbordet i knäet. Trodde inte det skulle bli bra, men provade och det blev helt ypperligt underbart bra ju! Tack för det. Enda problemet blev dock, som förutspått, att mina fötter somnade. Men bara man ser till att inte går en massa efter att setat sådär, ja då funkar det! Man får använda hjulen på stolen när man ska förflytta sig, helt enkelt!

Men vad är då detta med kamikaze-skator? Jo i förra veckan fick vi besök av en (eller flera) skator som på något vänster lyckades bajsa ner mina fönster på balkongen. De måste ju ha planerat detta uppdrag i veckor, troligen varit på träningsläger i norrland minst 5 månader bara för att få detta att fungera. Fönstren sitter ca 1,5 meter in under ett tak, men ändå lyckas de. En stor eloge till den som tränat upp dessa kamikaze-skator, helt klart imponerande. Slutade iallafall med att jag fick lov att tvätta mina fönster, vilket var en ny erfarenhet för min del. Lyckades till och med få till de där flammiga som ska bli när man tvättar fönster när man är oerfaren. Shit va duktig jag är! :D

Dessutom har jag fått en riktigt fin kroppsprydnad. Det skulle kunna liknas med en tatuering, även om det egentligen inte alls är någonting liknande en tatuering.


Lite halvt blåslagen efter att ha spelat badminton. Hör ni det alla barn, HÅLL INTE PÅ MED SÅDANA EXTREMSPORTER!

Det handlar alltså om ett ganska fett blåmärke. Det är inte så jättefint, men det är ju gömt så det är ingen som ser det iallafall. Hade varit värre om jag haft det i ansiktet, till exempel. På tal om blåmärken så är det ju faktiskt lite konstigt, att det inte syns någonting på armen alls att jag slagit i backen. För det måste ju varit en ganska redig smäll, med tanke på att axeln slogs ur led. Men men, jag är nöjd iallafall, klarar mig fint utan att vara helt blåslagen. Räcker att ha på höften, så man kan visa det för dem som vill se bara :)

(Förresten så menade jag inte det där jag sa om att man inte ska hålla på med extremsporter. Det ska man göra, så mycket man kan. Utmana dig själv, utmana världen. SPELA BADMINTON!)


Solen!


Det är soligt. Det är fint. Det börjar märkas att sommaren är på ingång. Efter de två "jobbiga" timmarna på jobbet så blev det att åka hem till mamma och pappa och få lite mat. Det bjöds på grillat kött, klyftpotatis och tzatziki. Mamma är typ beroende av det så det var ju ingen större nyhet att det skulle bjudas på det nu när de precis kommit hem och inte fått äta det på flera månader. Tröttnade ganska snabbt på det när man åt mycket med dem för något år sedan men det har släppt nu och det var faktiskt riktigt gott :)

Därefter blev jag skjutsad till kupolen för att ta en glass med Helena på lunchen, riktigt skönt och trevligt med glass i solen. Gått runt i t-shirt typ hela dagen och inte fryst en bit. Som sagt, märks att sommaren är på ingång! Me like the sun!

Satt och kollade igenom min kalender för de kommande veckorna och insåg att det händer ju faktiskt en del framöver.
* Nästa helg är det innebandycup (även om jag kanske inte kommer kunna delta med tanke på min skada). Kommer nog kolla på någon match iallafall, om jag inte lyckas rehabilitera mig snabbt och duktigt.
* Helgen därefter är det dags för Företagskickoff med inflyttningsfest, vilket alltså innebär en del möten samt företagsfest. Sweet!
* Helgen därefter blir det nationaldag på lördagen. Fredagen före tar min kusin studenten så då ska jag smyga ifrån jobbet en sväng för att se henne springa ut från skolan. Sen blir det väl eventuellt någonting mer på kvällen där.
* Sen kommer ju Midsommar och Peace and Love inte långt därifrån.

Så det ser ju ut att man kan få en del att göra de kommande veckorna. Det som grämer mig mest är dock det faktum att jag troligen inte kommer vara i form för att spela innebandy nästa helg (det börjar redan på torsdagen), men det är bara att kämpa på med de rehabiliteringsövningar man fått och hoppas att det löser sig.

På tal om rehabilitering så måste jag få tag på en sjukgymnast också. Skulle ringt efter sjukgymnast idag, men fick aldrig tag på någon. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag inte ringde första samtalet förrens vid halv fyra. På måndag måste jag ta tag i det helt enkelt, bara sjukt och dumt att jag inte gjort det redan. Men man får skylla sig själv, så är det ju bara. Har ingen annan att skylla på och vill inte ha det heller för den delen. Nu när jag tänker på det så har jag faktiskt lite träning kvar att göra idag, så jag ska ta och göra det nu direkt.

See ya all someday!


Fredag


Då var det fredag. Frukost har vi hunnit avklara. Två timmar på jobbet har också hunnits med. Nu sitter jag här och väntar på att pappa ska ringa, så ska han komma och hämta mig varefter jag ska få lite mat av mina föräldrar som för övrigt kommit hem idag (de har ju varit i Thailand i 4 veckor).

Skönt att få komma till jobbet. Blev också bestämt att oavsett hur det ser ut på måndag med min arm, så ska jag jobba. Kan jag inte jobba själv så kan jag ju alltid sitta bredvid och parprogrammera med en av de nyare på jobbet. Så någon nytta kommer man ju alltid kunna göra. Men jag är ganska övertygad om att ajg kommer kunna jobba själv. Jag sitter ju nu och skriver med båda händerna ganska oförhindrat. Det är ju bara att lägga armen där den ska vara och sen inte flytta den, bara flytta fingrarna. Man får inte ha för stort tangentbord bara ;)

Peace Out!


Food yet again..


Då har jag ätit mat för idag också. Visste inte vad jag skulle göra riktigt, ville ju inte göra "det vanliga" så då försvann ju en hel del av det jag faktiskt kan göra och har gjort förut. Istället blev det att prova på tagliateller (stavas säkert inte så) och spenatsås. Det kunde säkert blivit godare, men för att vara första gången och att jag inte hade riktigt allt jag ville ha så är jag faktiskt nöjd.

Så här såg det ut innan jag åt (hur det såg ut efter tänker jag inte delge er):


Ser väl iallafall lite mumsigt ut? Eller?

Nu ska jag fixa lite ordning efter mig i köket, sen bär det av mot kupolen för att möta upp Helena.

Have a nice evening!


De senaste dagarna..


Okej, då ska jag försöka beskriva de senaste dagarna och dess mer eller mindre intressanta händelser.

Tisdag - Dagen börjar i vanlig ordning med frukost och färd till jobb. Under arbetsdagen får jag, som bekant, ett ryck och beställer tid hos frisören. Efter jobbet åker jag och klipper mig, varefter jag åker hem för att förbereda mig för badmintonmatch som ska spelas senare på kvällen. Matchen går ungefär som väntat men vi lyckades dock inte vinna ett enda set. FAILURE! Två av spelarna bestämmer sig snart efter matchen att bara köra ett set singelmatch och jag blir tillfrågad om jag vill spela också. Tveksamt svarar jag till slut ja och här kommer vi till dagens största misstag! En bit in i matchen ska jag göra en fin och ståtlig hoppsmash (dvs hoppa och hårt slå ner bollen i golvet). Istället blev det ett kamikaze-hopp där man som utomstående skulle kunna tro att det var på liv och död. Det slutade iallafall med att jag slog i golvet med en stor duns och axen/armen tar i princip hela smällen. Kände inte direkt hur illa det var, utan trodde att jag snart skulle vara på fötter igen.

AJ vad fel man kan ha! Det gjorde ont och armen låg där den låg. Jag kunde röra fingrarna, men armen i övrigt var som förlamad. Låg där och kved och ganska snart var också ambulanspersonalen på plats. Pumpade i mig morfin och något annat läkemedel så jag skulle slockna och slippa smärtan. Visst visst, hade någon bytt ut mofinet mot nån slags saltlösning? Ingen större effekt dock, det svartnade aldrig. Jag fick skylla mig själv och vara vaken med mina smärtor. Morfinet dämpade säkert smärtan något, men det gjorde ändå grymt ont. Fick åka ambulans in till Falun för första gången i mitt liv, vilket i och för sig var en fin upplevelse.

Väl på sjukhuset fick jag ett eget litet fint rum, där jag blev omhändertagen av en sjuksköterska och två läkare. Jag fick mer morfin samt en stor fet spruta för att dämpa smärtan ytterligare. Läkaren med högst rang i rummet, konstaterade ganska snart att det rörde sig om att armen hoppat ur led och att den helt enkelt måste tillbaka. De jobbade på detta ett tag tills de bestämde att det nog var bäst att jag fick vila och låta musklerna slappna av lite. Kvar låg jag med Helena som fått i uppgift att hålla mig vaken. Ett tag senare kom de tillbaka, jobbade ytterligare några minuter och fick det då på plats. Äntligen!

Resten av kvällen/natten bjöd på rullstolsracing, röntgen, illamående, te och macka på sängen, mera illamående samt till slut en bilfärd hem. Anar inte hur skönt det var att komma hem! Väl hemma däckade jag nog ganska snabbt för att sedan vakna och få reda på att det hela faktiskt hade hänt på riktigt. Det var ingen dröm, med andra ord.

Här sitter jag i sängen efter att ha fått armen fixad samt röntgad. Vi har precis fått mackor och te av en av världens bästa sjuksköterskor.

Onsdag - Detta blev en helt officiell slappdag. Helena var ledig så vi fick möjlighet att spendera hela dagen tillsammans. Båda var vi ganska trötta, då vi inte kommit i säng förrens vid 3 på natten. Det vilades med andra ord en del under dagen samt att det blev ett besök på jobbet för att dels prata med lite kollegor samt berätta för telefonen att jag inte skulle vara på kontoret något den här veckan. Därefter blev det - så klart - MAX! Tog med oss maten hem och åt den tillsammans med lite Mentalist-tittande. Mysigt och trevligt! Båda blev vi lite sega efter detta, och slutade med att vi slockande i soffan båda två.

Senare på kvällen blev det bio, Änglar och demoner. Bra och spännande film, se den. Sen blev det ytterligare ett avsnitt Mentalist och därefter sovdags.

Torsdag - Vaknade vid 8, låg och drog oss en halvtimme extra och sen bar det upp för att äta frukost samt träna lite (fick ett ytterst jobbigt träningsprogram med mig från akuten, där man till exempel ska flytta armen fram och tillbaka på ett bord). Efter frukosten så blev det promenad till kupolen, jag gick med Helena till jobbet. Gick runt på kupolen en halvtimme, pratade med lite gammalt innebandyfolk samt fick ett informationsblad om döva (visste inte mycket när de kom och pratade med mig, så jag får nog plugga på lite). Efter att ha varit in till Helena och fått hjälp att klä på mig igen så bar det av mot MAX för att möta upp med några arbetskamrater och luncha med dessa. Fick berätta min otroligt blodiga historia några gånger här också, då det under tiden jag satt och åt kom fram några som jag kände som undrade vad som hänt och hur man lyckas med detta när man spelar den extramt farliga sporten badminton!

Efter maten gick jag vidare till moster Sussi där jag spenderade kanske en timme med prat om allt från badmintonskador till resor. Sedan gick färden vidare till Ica Maxi där det inhandlades te och sedan bar det av hemöver. På Ica blev det också bestämt att jag ska jobba halva dagen imorgon, för att vara med på ett möte. Chefen ringde och undrade hur det var med mig, och då vi har möte imorgon så blev det bestämt att jag skulle vara med på det. Han kommer med andra ord hämta upp mig imorgon bitti så jag kan jobba lite iallafall (inte så jättejobbigt att sitta och lyssna/prata lite bara). Ska bli skönt att få jobba en halvdag iallafall.

Så det var berättelsen om de senaste dagarna. Jag har under den halvtimme det tagit att skriva detta också hunnit fuska lite genom att använda båda händerna för att skriva i några omgångar. Det blev helt enkelt lite jobbigt att skriva allt med en hand. Ni kan ju tänka er varför det tog lite tid att få ihop all text? :)

Den som vill ha mer detaljerad information om min vistelse på sjukhuset och vad som hände där, borde kolla in Helenas blogg. Hon har skrivit en mycket fin text som beskriver det hela på ett mycket bra sätt tycker jag :)

Ps. Jag har inte fått ordning på hur man fixar fina snygga kollage än, så ni får glädja er över de bilder som finns istället för att klaga över att det är dåligt gjort :)


Det har lossnat...


Efter många veckor har jag nu äntligen gjort det. Jag har till slut förenats med tanken att klippa mig. Fast egentligen handlar det väl inte om att jag inte velat, även om det kändes mer dramatiskt att klippa sig den här gången än alla gånger tidigare. Jag har blivit lite mer fäst vid mitt hår än jag brukar, men det har ju också varit mycket längre än jag någonsin brukat ha det.

Så nu sitter jag här, utan mitt älskade hår. Eller snarare utan topparna av mitt älskade hår, jag har inte rakat av alltihopa. I ärlighetens namn så är jag iallafall lite halvnöjd, vilket är mer än jag brukar vara efter ett besök hos frisören. När jag satt i frisörstolen så gick tankarna mellan allt från halvnöjd till missnöjd, så man får väl vara glad att det slutade när jag var halvnöjd ;)   Har tagit lite bilder också, med min webbkamera som jag ju nyligen lärt mig använda. Hade först tänkt att jag bara skulle ha dem för mig själv, men efter att ha överlagt lite med mig själv så kom jag fram till att det finns ju ingen anledning att hålla dem från omvärlden (eller iallafall den del som läser bloggen). So here they come!



Lite jobbigt att ingenting rör på sig när man skakar på huvudet längre (beror kanske på vaxet som frisörskan hade i), men man vänjer sig vid det också. Det är ju faktiskt lite skönt också.

Men när vi ändå pratar frisörer så blir jag lite fundersam. Hon som klippte mig idag var ganska ung och verkade ganska osäker. Då börjar man ju fundera vad som händer om man skulle börja prata med henne, skulle hon bli ofokuserad och göra ett sämre jobb då? Det är kanske jämförbart med att sitta och prata med någon som är ute med bil och övningskör. Personen i fråga kan ju så klart köra fortfarande, men blir troligen lite ofokuserad och missar den där avfarten vi skulle åkt in på. Borde väl kunna bli lika här? Eller har jag fel? Jag valde iallafall att inte själv starta någon konversation, utan lät henne själv bestämma när det var okej att prata. Det fanns ju radio, så jag hade att göra ändå när det inte blev något prat.

Nu ska jag smälla i mig lite makaroner och korv, sen blir det uppladdning inför säsongens viktigaste badmintonmatch (internmöte mellan mitt och ett annat lag på jobbet). Hoppas de dåliga resultaten tidigare berodde på håret :P

Wish me good luck, have a GRRREEAAT evening!


HAAHAHHAAH


Shit, äntligen ett fotbollslag där jag skulle kunna spela! :)



I made it!


Då har jag tagit mig över helgens stora barriär. Jag har alltså gjort någonting, utöver att bara vara. Jag kom ut och sprang. Självklart har det ju varit lite halvtaskigt väder idag då, men passade på när det blev uppehåll och regnfritt. I och för sig började det regna när jag hade ca 10 min kvar, men det var bara sista minuterna som det regnade på lite extra mycket.

Det känns ganska bra att vara ute och springa, konditionsmässigt. Men idag var det benen som var trötta och sega men jag försökte hålla mig springades hela vägen ändå. Fick dock lov att gå sista biten, det blev för jobbigt. Fattar inte varför egentligen, för jag anser mig ju ha ganska vältränade ben ändå. Men men, slut blev jag!

Kan också passa på att visa hur en slutkörd löpare ser ut efter ca 30 min löptur.


Blöt är jag, om det inte syns. Kall är jag nu när jag sitter här, fortfarande i mina blöta kläder. Ska få av mig dem, duscha, diska samt göra lite mat. Tvättmaskinen rullar för fullt också, så lite ren och fin tvätt får jag till idag också. Sen har jag inte så mycket mer planerat idag, mer än handla och hämta Helena på station.

Men nu ska jag göra lite nytta, ha det bäst.


*sigh*


Precis tagit mig energi till att gå ut och springa. Men vad händer? Jo, det börjar regna. Regn. *suck* Vilket misslyckande, nu försvann ju den energin lite då. Funderar på att omvända det och gå på gymmet istället, eller kanske diska och plocka lite här hemma istället.

Total failure! - Är det tänkt att jag ska sova bort hela helgen månne?


Solen skiner!


Det är underbart väder ute, solen skiner. Hoppas att någon har tagit vara på det idag, för det har inte jag. Jag har legat näst intill apatisk i soffan och växlat mellan att sova och titta på tv. Samtidigt som jag vill göra någonting, så vill jag det inte. Nu när det är så fint väder så borde man väl passa på att vara ute i solen? Jag borde springa en sväng eller åtminstone ta en promenad! Känns halvt idiotiskt att bara ligga här i soffan hela dagen istället, men that's life. Hoppas att kroppen har fått ut något av det, för nu börjar jag känna att det verkligen måste hända någonting. Tur det är poker ikväll iallafall, annars skulle jag nog bli liggandes här hela dagen.

har iallafall precis fått ordning på hur kameran på datorn fungerar, så tänkte jag skulle kunna bjuda på en bild hur jag ser ut efter att ha sovit bort hela dagen i soffan. Det ser ganska viljelöst ut, måste jag säga!


Jag har iallafall tagit mig upp i sittande läge, varit och hämtat min pizzaslice som blev över från finmiddagen igår. Den har blivit uppäten, så inte riktigt lika hungrig nu som när jag vaknade. Sittar och kikar på LA Ink och blir lite inspirerad att tatuera mig. Men vad skulle jag tatuera isåfall, det är frågan? Visste jag precis vad jag skulle tatuera så hade jag lätt kunna gjort det! Jag har iallafall fått lite upplägg senaste tiden, så med tiden kommer det nog bli en tatuering också!

Nu ska jag försöka hitta på någonting före pokern ikväll iallafall. Puss!


Youghurt och rågfras


Det är fredag morgon. Solen skiner ute och jag skulle inte vilja annat än bara komma ut i solen och ha det gött. Istället ska jag jobba. Men tänk va skönt o vara ute i solen, springa en vända och sen bara sitta och ha det skönt ett tag. Men men, det hinns tyvärr inte då jag sov lite för länge imorse. Tyvärr. Hoppas alla som inte ska jobba istället tar den möjligheten!

Snart ätit upp min frukost bestående av youghurt och rågfras. Därefter ska jag hoppa in i bilen och race:a till jobbet. Fortsätta med mitt lilla projekt, hoppas jag. Får hålla tummarna för att det inte kommer in någonting emellan som stör helt enkelt.

Igår låste jag in mina hemnycklar i lägenheten igen. *suck* Började fundera på vad man håller på med, ska man behöva operera in en reservnyckel i benet? Ringde securitas, fick prata med en trevlig tjej som tyckte att det började bli en dålig vana att låsa in nyckeln. Några minuter senare ringde jag upp igen, fick prata med samma tjej. Kom ju på att Helena har en nyckel, så den här gången behövde jag inte se till att Securitas får något jobb. Bestämde mig för att gå och möta Helena som skulle sluta lite senare. Sagt och gjort, och jag fick lite kvällsmotion igår också.

Men nu är min frukost slut, och jag måste borsta tänderna så jag kommer iväg till jobbet. Ha en underbar dag idag, alla mina vänner!


Piggt var det här..


Så, då var det torsdagmorgon. Jag är lite slö i kroppen, vaknade något tidigare än beräknat. La mig runt två inatt, vaknade runt sex. Fyra timmar sovtid, räcker för en karl som mig? :)

Var som jag nämnde igår på Harry's i Falun igår. Spenderade några hundra för god mat och några öl. Dessutom spelades det lite Black Jack, jag vann tyvärr inga pengar den här gången (hade inte räknat med annat heller). Hade iallafall trevligt, kul umgås med kusinerna som man träffar kanske lite för sällan annars. Tror de uppskattade att jag kom med också, faktiskt. Nu är jag nog dock inte i riktigt samma form som jag var i igår, känner mig lite seg. Men det ska jobbas idag också. Någon gång. Funderar på att lägga mig och se lite på tv. Äta frukost. Duscha. Och därefter hoppa på min cykel och hojja till jobbet. Behöver kanske inte börja jobba hur tidigt som helst idag?

Tänkte bara säga det iallafall, att jag hade en trevlig kväll igår. Varför är man inte iväg på mer sånt, när det är så pass billigt som det ändå är på onsdagarna (50% på en del av menyn). Varför? Ja det var en bra fråga. Men nu ska jag vila en sväng till.

Fridens mina kamrater!


Trött på en tisdagkväll


Det är tisdag och jag är trött. Trött som om jag varit ute och jagat möss hela dagen. Lovar, det har jag inte. Jag har jobbat, varit och ätit på en av världens bästa hamburgarställen (med andra ord är det alltså MAX jag pratar om), jobbat lite mer, varit och gymmat samt spelat en badmintonmatch. Tyvärr inga framgångar på badminton, spelade mot en kusin jag inte känner (tror det är kusin iaf) och förlorade med 5-0. Viljelöst, eller? Vi fick höra efter matchen, att vi sprang som vilsna höns. Okej, vi är kanske inte sååå samspelta då :P

Annars har det varit fint idag. Tagit åt mig/blivit tilldelad ett nytt ganska trevligt men också lite jobbigt projekt på jobbet. Ska lägga till ny funktionalitet i ett befintligt program, men programmet är ganska dåligt gjort så jag ska in och städa upp lite där. Får väl hålla tummarna för att programmet fortfarande fungerar som det borde efter att jag varit in ;)  Kommer garanterat bli intressant att hålla på med iallafall, och utvecklande också. Ska bli roligt, ser fram emot detta!

I övrigt händer inte så mycket. Kanske till Falun imorgon kväll för att gå på Harry's, äta lite mat och kanske dricka en öl? Kusin fyller nämnligen 18, kanske värt att fira? Om inte så blir det att spela lite poker på lördag iallafall, det kommer bli kul. Var ganska länge sen vi spelade nu, ser fram emot det.

Fredag blir det som jag väl redan nämnt 67års fest hos en kompis, varefter vi ska "invadera" falukåren. Vet inte vad det innebär riktigt men förväntar mig en rolig och trevlig kväll!

Dessutom kommer vi allt närmare innebandyspel igen. 21-24 ska det spelas cup, och då jävlar. Fan vad jag har saknat att få spela lite innebandy, det kommer bli hur underbart som helst!

Ja som ni ser, mycket att se fram emot närmaste tiden. Men nu ska jag ta och se om jag kan hitta ett frö i datorn. Det ryktas nämnligen, att det kan ligga frön under tangentbordet, så då får man väl slå ett extra öga? :)

Sen blir det nog sängen... Som sagt, ganska trött.. men ingen huvudvärk idag, gött det!


Segt...


Halvligger här i soffan, solen skiner in genom fönstret (hm, gick i moln nu bara för det). Slappar lite nu, känner mig lite seg. Har haft lite så här halvont i huvudet idag igen (haft det senaste dagarna). Måste nog bli lite bättre på att dricka vatten under dagarna, det går ju säkert åt mycket snabbare nu när det är lite varmare ute. Mer vatten, helt enkelt!

Dagen började fint iallafall, med tidig frukost, löptur därefter och sen på jobbet lagomt till nio då dagens möte började. Setat i möte typ hela dagen, två möten avklarade idag. Imorgon blir det till att jobba iallafall, det ska bli skönt att få komma igång med det igen. Förra veckan satt jag ju med support hela veckan så då blev det ju inte så mycket sånt.

Hade tänkt mig göra lite mat så jag har låda imorgon, men känner mig lite seg som sagt. får se om jag får lite energi snart. Hockey på tv nu iallafall, sneglar lite samtidigt som jag skriver lite här. Har setat och försökt förbättra Helenas fotosorteringsprogram, men idag blev det inga framgångar tyvärr. Det kan inte gå bra alltid, eller?

Så vad händer annars i veckan? Mest jobb, men imorgon är det åter dags för badmintonmatch. Vi ska i vanlig ordning spela mot bra spelare, så det blir en tuff match imorgon. Målet är att iallafall spela lite bättre än förra gången, även om chanserna kanske itne är så jättestora att vi kommer vinna. Men jag hoppas att alla mina fans håller tummarna (har för mig att jag ska ha några hemliga beundrare där ute) :P

Nu ska jag se om jag kan få lite energi att göra nå mat eller något.. Borde fixa något iallafall, något litet. Vad som helst. En macka? Vatten? Eller kanske slå till med riktig mat?


RSS 2.0