Söndag...


Söndag morgon och jag har återigen sovit ganska länge. Vaknade runt sex (som vanligt) men lyckades faktiskt somna om med hjälp av lite extra kuddar och kunde därmed hamna i ett lite mer sittande läge. Så nu vaknade jag när klockan var runt halv åtta vilket känns riktigt skönt. Tänk om jag snart kan börja sova lite längre? :)

Var ju till sjukgymnasten i fredags och fick med mig två övningar jag ska göra för att hålla igång rörligheten i armen. Det är bara att träna så mycket som möjligt, utan att det förvärrar situationen. Fick reda på igår att det kanske blir lite innebandyspelande i badmintonhallen i sommar, vilket vore grymt roligt. Så nu har jag återigen något bra mål med min rehabiliteringsträning (mycket roligare att träna om man har ett riktigt mål med träningen).

Igår blev en ganska bra dag även om den inte blev vad man hade räknat med. Började dagen med att skjutsa bror med sambo och barn till akuten i Falun. De var där inne mer än halva dagen innan jag hämtade dem igen. När jag skulle hämta dem så blev vi sittandes där i över en timme, väntandes på besked från röntgen vilket skulle gå fort hade de fått information om. Det gick inte riktigt lika fort som man hade kunnat räkna med. Som tur var så var det inget allvarlgit fel på armen (lillflickan hade gjort illa armen) så de behövde inte göra någonting. Det fixar sig självt, med andra ord.

Mellan ditskjutsning och hämtning så åkte jag till mamma och pappa i husvagnen och åt lite matjessill och potatis samt umgicks lite med föräldrarna. Efter att jag skjutsat hem Mattias så åkte jag hem till min kusin Jenny som bjöd på grillat vilket var grymt gott. Mer grillat åt folket!

Dagen idag känns som att det kommer bli en ganska slö dag. Kommer väl försöka diska, tvätta samt göra lite mat. Kommer förhoppningsvis hinna hälsa på mamma och pappa också, annars vet jag inte riktigt vad mer jag ska hitta på idag. Eventuellt en springtur ikväll, tror det vore skönt att avsluta dagen på ett sådant vis.

Men nu ska jag masa mig upp ur sängen och fixa lite frukost, det är ju en bra början iallafall :)  Ha en bra dag, det ska jag ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0