Energi!


Energi kommer ju och går som vi alla vet, men idag känns det som jag varit lite extra energisk. Dock har jag inte gjort så jättemycket vettigt på jobbet idag, setat i möte och skrivit lite dokument. Men kanske beror det på att det känns som att det är lite på gång nu, det kommer hända lite framöver.

Imorgon kväll kommer vi troligen vara några stycken på jobbet som sticker ner på Sportsbar på Galaxen och kikar på fotboll och har allmänt trevligt (en öl eller två kanske trillar ner?). Sen blir det ju "kickoff" med företagskonferens och inflyttningsfest och allt på torsdag/fredag (inflyttningsfest på torsdagkvällen). På fredag förmiddag ska jag också till sjukgymnasten för att få kolla på axeln, se till att den blir riktigt rehabiliterad. Tror jag fuskat lite med träningen senaste tiden, då jag bara får mer och mer ont för varje natt som går (gör bara ont på nätterna). Jag skyller det på min bristande disciplin, bättre det än att det är någonting som inte läker rätt!

Annars har jag fått en del gjort senaste dagarna, ganska nöjd över mig själv. Om man bortser från det  vardagliga stöket (matlagning, diskning, tvätt) så har jag också gjort en ganska stor städning av lägenheten också. Den är ganska så ren och fin nu, inte så mycket damm och skräp. Ett tips till alla er som städar ofta, gör det inte. Vänta tills man ser allt damm överallt, det blir såå mycket mer givande att städa när man ser att det faktiskt händer något. Man ser att det blir rent! :)

Dessutom har jag fått tummen ur och satt upp tavlan i sovrummet. Sovrummet är alltså SNART komplett, bara en hylla som ska sättas upp och innan jag kan göra det så måste tv:n sänkas lite då den sattes lite för högt upp. Om man ändå bara kunde lära sig lyssna när en tjej säger någonting, oftast är det ju vettiga saker som sägs. Men den gången lyssnades det inte och som konsekvens får man istället lossa på tv:n och skruva fast den lite längre ner. Man lär så länge man lever! :)

Min nya tavla. Snyggt som bara den blev det, sjukt nöjd!

Nästa vecka börjar en ny arbetsperiod på jobbet, där jag kommer agera Scrum-master (Ja, jag accepterade erbjudandet att ta över för han som går på föräldraledigt). Idag fick vi för övrigt också reda på att han (som går på föräldraledigt) från och med måndag kommer att vara chef för utvecklingsgruppen. Det innebär att när han kommer tillbaka från föräldraledigheten så kommer vi inte ha någon Scrum-master såvida jag inte skulle få fortsätta. I min värld innebär det att jag kommer att bli vår Scrum-master så länge jag sköter mig, vilket låter ganska lockande. Trevligt med nya utmaningar!

Livet känns ganska bra nu faktiskt. Man ska ju aldrig vara nöjd och visst finns det saker att förbättra, men bara tanken på hur mitt liv såg ut för ett år sedan (eller till och med bara ett halvår sedan) så har det hänt grymt mycket senaste tiden! Kan bara drömma om var jag kommer stå om ytterligare ett halvår!!

Men nu ska jag åka och hämta Helena som kommer hem från Stockholm efter kick-off med CIS som sköter det mesta runt hennes Australien-resa med studier och allt. De verkar grymt bra på det de håller på med, vad jag har sett och hört iallafall. Så då åker jag väl då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0