Solen!


Det är soligt. Det är fint. Det börjar märkas att sommaren är på ingång. Efter de två "jobbiga" timmarna på jobbet så blev det att åka hem till mamma och pappa och få lite mat. Det bjöds på grillat kött, klyftpotatis och tzatziki. Mamma är typ beroende av det så det var ju ingen större nyhet att det skulle bjudas på det nu när de precis kommit hem och inte fått äta det på flera månader. Tröttnade ganska snabbt på det när man åt mycket med dem för något år sedan men det har släppt nu och det var faktiskt riktigt gott :)

Därefter blev jag skjutsad till kupolen för att ta en glass med Helena på lunchen, riktigt skönt och trevligt med glass i solen. Gått runt i t-shirt typ hela dagen och inte fryst en bit. Som sagt, märks att sommaren är på ingång! Me like the sun!

Satt och kollade igenom min kalender för de kommande veckorna och insåg att det händer ju faktiskt en del framöver.
* Nästa helg är det innebandycup (även om jag kanske inte kommer kunna delta med tanke på min skada). Kommer nog kolla på någon match iallafall, om jag inte lyckas rehabilitera mig snabbt och duktigt.
* Helgen därefter är det dags för Företagskickoff med inflyttningsfest, vilket alltså innebär en del möten samt företagsfest. Sweet!
* Helgen därefter blir det nationaldag på lördagen. Fredagen före tar min kusin studenten så då ska jag smyga ifrån jobbet en sväng för att se henne springa ut från skolan. Sen blir det väl eventuellt någonting mer på kvällen där.
* Sen kommer ju Midsommar och Peace and Love inte långt därifrån.

Så det ser ju ut att man kan få en del att göra de kommande veckorna. Det som grämer mig mest är dock det faktum att jag troligen inte kommer vara i form för att spela innebandy nästa helg (det börjar redan på torsdagen), men det är bara att kämpa på med de rehabiliteringsövningar man fått och hoppas att det löser sig.

På tal om rehabilitering så måste jag få tag på en sjukgymnast också. Skulle ringt efter sjukgymnast idag, men fick aldrig tag på någon. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag inte ringde första samtalet förrens vid halv fyra. På måndag måste jag ta tag i det helt enkelt, bara sjukt och dumt att jag inte gjort det redan. Men man får skylla sig själv, så är det ju bara. Har ingen annan att skylla på och vill inte ha det heller för den delen. Nu när jag tänker på det så har jag faktiskt lite träning kvar att göra idag, så jag ska ta och göra det nu direkt.

See ya all someday!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0