Det har lossnat...


Efter många veckor har jag nu äntligen gjort det. Jag har till slut förenats med tanken att klippa mig. Fast egentligen handlar det väl inte om att jag inte velat, även om det kändes mer dramatiskt att klippa sig den här gången än alla gånger tidigare. Jag har blivit lite mer fäst vid mitt hår än jag brukar, men det har ju också varit mycket längre än jag någonsin brukat ha det.

Så nu sitter jag här, utan mitt älskade hår. Eller snarare utan topparna av mitt älskade hår, jag har inte rakat av alltihopa. I ärlighetens namn så är jag iallafall lite halvnöjd, vilket är mer än jag brukar vara efter ett besök hos frisören. När jag satt i frisörstolen så gick tankarna mellan allt från halvnöjd till missnöjd, så man får väl vara glad att det slutade när jag var halvnöjd ;)   Har tagit lite bilder också, med min webbkamera som jag ju nyligen lärt mig använda. Hade först tänkt att jag bara skulle ha dem för mig själv, men efter att ha överlagt lite med mig själv så kom jag fram till att det finns ju ingen anledning att hålla dem från omvärlden (eller iallafall den del som läser bloggen). So here they come!



Lite jobbigt att ingenting rör på sig när man skakar på huvudet längre (beror kanske på vaxet som frisörskan hade i), men man vänjer sig vid det också. Det är ju faktiskt lite skönt också.

Men när vi ändå pratar frisörer så blir jag lite fundersam. Hon som klippte mig idag var ganska ung och verkade ganska osäker. Då börjar man ju fundera vad som händer om man skulle börja prata med henne, skulle hon bli ofokuserad och göra ett sämre jobb då? Det är kanske jämförbart med att sitta och prata med någon som är ute med bil och övningskör. Personen i fråga kan ju så klart köra fortfarande, men blir troligen lite ofokuserad och missar den där avfarten vi skulle åkt in på. Borde väl kunna bli lika här? Eller har jag fel? Jag valde iallafall att inte själv starta någon konversation, utan lät henne själv bestämma när det var okej att prata. Det fanns ju radio, så jag hade att göra ändå när det inte blev något prat.

Nu ska jag smälla i mig lite makaroner och korv, sen blir det uppladdning inför säsongens viktigaste badmintonmatch (internmöte mellan mitt och ett annat lag på jobbet). Hoppas de dåliga resultaten tidigare berodde på håret :P

Wish me good luck, have a GRRREEAAT evening!

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, det är rätt sjukt att jag märker genom bloggen att du klippt dig innan jag fått veta det i verkligheten:)

2009-05-12 @ 20:57:05
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: lys

du har klippt dig!

2009-05-16 @ 17:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0