There's nothing like a new toy!!


Jag har blivit lämnad ensam över helgen (plus några dagar till), så jag beslutade mig för att köpa en ny leksak. Eller okej, jag har funderat på det tidigare också, men efter en hård veckas arbete så bestämde jag mig för att köpa mig en ny dator. En slags belöning kanske, eller vad ska man kalla det? Den är ganska läcker iallafall :)

  


Nog om det. Det har, som jag skrev tidigare, varit en hård vecka på jobbet. Vi avslutade en sprint (en arbetsperiod á 4 veckor) i går och då skulle allting vi höll på med vara klart. I förra veckan fick jag en ny uppgift på mina axlar, att utveckla en helt ny del av vårat program. För den som inte vet någonting om det, så kan jag informera om att det krävs en hel del arbete för någon som kan det för att få ihop det. Nu fick jag ungefär samma tid på mig som om en kunnig gjort det, men problemet är att jag är helt ny inom det och det var lite stort för mig. Det har alltså varit jobbigt, men väldigt utvecklande. Därav mina arbetstimmar den här veckan (11+11+14,5+9+6,5 timmar). Så för den som gillar att skälla på mina arbetstider, varsågod nu när jag erkänner hur jag jobbat senaste veckan :)

Jag har tyvärr inte hunnit med mycket annat den här veckan heller. Träningen i måndags (tjejernas) åkte jag inte på, utan satt hemma och jobbade sent istället. I tisdags satt jag och jobbade till klockan blev ungefär nio på kvällen, sen tog jag mig tid att gå hem till en kompis och fira Helena som fyllde 23 år. Blev två öl och lite Guitar Hero, det var jävligt skönt för övrigt. Onsdagen blev det 14,5 timme jobb så hann inte med så mycket annat med andra ord. Torsdagen blev det inget speciellt, vara hemma och ta det lugnt mest och på fredagen när allting skulle vara klart så åkte jag och spelade badminton med några på jobbet. Därefter åkte jag på systembolaget och införskaffade lite öl inför en trevlig hemmakväll. Åkte och hälsade på pappa (efter att jag skjutsat hem en arbetskollega) och tillsammans åkte vi och handlade och hälsade på syster vilket var trevligt. Därefter åkte jag och hämtade Helena och kvällen spenderades hemma med lite öl och grillad kyckling. det var gött, gött som körv! :)

Nu i helgen blir det lugnt, fixa lite med min nya dator, tvätta lite kläder och förhoppningsvis hinna städa lite också. Kommer troligen hinna med en del tv-tittande också..

Det har varit lite tyst här senaste månaderna, kanske blir det lite mer fart här nu när jag köpt mig en bärbar dator så jag kan sitta i soffan eller ligga i sängen och skriva?  Ni, alla mina hemliga fans, får helt enkelt hålla tummarna ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0