Så var det helg.. igen!


Sitter här i soffan efter en trevlig morgon med Helena, som jag nyligen skjutsat till jobbet. Var på systemet en sväng också, eventuellt planeras utgång ikväll?  Om inte så är det ju alltid bra att ha en öl eller två extra i kylskåpet för de gånger suget kommer smygandes :)

Planer annars idag? Hm, ska diska och eventuellt tvätta lite kläder. Imorse uppdagades det att det börjar bli dags för en städning också (man borde väl städa när det fastnar lite smått och gott under fötterna när man går runt i lägenheten?).. Men det blir nog inte idag som det känns. Sugen att ta mig ut och motionera lite också, men det blir nog inget av det idag. Eventuellt skulle man ta och utnyttja det där gymkortet som ligger och tar plats i plånboken?  Maten för dagen är iallafall fixat, pappa ringde imorse och bjöd in till mat hos honom så då blir det så. Man tackar inte nej att umgås med föräldrar och dessutom få lite mat?   Gratis är gott, har pappa lärt mig ;)

Igår avklarade jag ett steg i att flytta min stationära dator till annan plats i lägenheten. Fixade nämligen så att man kan starta den från min bärbara, vilket jag är lite nöjd över faktiskt. Funderar eventuellt på att fixa så att jag kan starta den från mobiltelefonen också, men det är ju liiiite för nördigt, till och med för mig :)   Dessutom vill jag inte kasta in okända program på telefonen.

Och till er som ska se Män som hatar kvinnor idag (fast troligen bara en av er som läser detta) så kan jag säga att det är en bra film, ni ska inte bli besvikna. Skulle ni ändå bli det, så vet ni inte hur man ska uppskatta en riktigt bra film. Eventuellt har ni blivit förstörda av alla franska b-filmer? :P    Känns för övrigt som det finns ganska många sevärda filmer på bio i dessa tider, vet inte om det verkligen är så att filmerna är bra eller om det är något annat som gör att det känns som att man vill se typ varenda film de gör reklam om på tv?

Nej nu ska jag leta reda på lite bra låtar på spotify (vilken bra grej!) och sen ska jag göra lite nytta här hemma. Have a great day, I know I will! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0