Öl, Dart, Wii och massa Bastu!


Då har man börjat vakna till från gårdagen, känner mig ganska pigg faktiskt (vem är förvånad?). Sitter och äter frukost samtidigt som jag ser på Vakna med the Voice och bloggar lite nu innan jag ska iväg till jobbet.

Igår blev det, som rubriken antyder, en trevlig kväll. För den som inte vet vad det var som hände då, så bjöds anställda in på pubkväll på jobbet. Det bjöds på mackor och massa öl, samt underhållning i diverse former. Förutom att man fick möjlighet att så frön om Vasastafetten hos arbetskamraterna så blev det också en del dartspelande (jag vann första spelet jag spelade, gött som körv) samt massa Wii-spelande där jag var en av de bästa (behöver väl inte nämna att de övriga inte sett så mycket av ett Wii?). Det spelades Wii-sports och jag var obesegrad i de flesta sporterna, men chefen kom och visade vart skåpet skulle stå när det gällde tennis, spelade ut mig totalt. Men man kan väl inte vinna över chefen? :)   Blev nerboxad av Christer också. Skulle haft revanch på den, men han försvann. Eller snarare, jag gick in i bastun och fastnade där i en lång tid, var säkert där inne i flera timmar.

Jag har ju faktiskt inte bastat på lääääänge, så det var faktiskt jävligt skönt! Alltså, måste bara säga det att den som kom på idén med att ha både öltapp och bastu på jobbet är värd en extra guldstjärna i kanten! Nästa gång ska man bara komma ihåg att det verkligen finns bastu på jobbet, så att man kan ta med sig lite grejjer för det, nu blev det väldigt oförberett och man fick ta det som fanns att basta i och för att torka sig med.

Runt midnatt ringde vi efter skjuts, den ihoptejpade saaben kom och hämtade. Tur jag har någon som ställer upp och skjutsar, jävligt skönt att slippa gå då faktiskt. Speciellt när man är själv, har man sällskap så skulle man ju kunna gått men att gå hem själv mitt i natten när man druckit några öl är kanske inte direkt vad man vill.

Men men, nu hinner jag inte skriva mycket mer eftersom jag som sagt ska till jobbet. Börjar dagen med personalmöte, ska bli kul och se hur pigga alla är :)   Det var iallafall en skitbra dag igår, för den som inte fattat det. Och förresten, något som jag inte nämnt än, det blev Max igår på lunchen ;)

Kramar till sovande Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0