Köp en lott (?)


Då har det passerat ännu en tid, och livet har fortlöpt i vanlig ordning. Spelade ju match i söndags och vann, vilket var gudomligt trevligt och skönt bara det. Igår på träningen så träffade jag Stefan, som var med i motståndarlaget, och det första han sa var "Har du köpt en lott?". Han menade alltså att vi vann på tur, enbart. Men jag tycker nog att han ska vara glad att han fick göra mål, även om han hade säkert 2-3 stolpskott utöver det målet han gjorde. Tur eller inte tur, så var det jävligt skönt att få vinna över dem! Slutspelet närmar sig med stormsteg, hoppas vi får vara med där :)

Gårdagen blev en seg dag, gjorde inte mycket över huvudtaget. Men lite nytta gjorde jag ändå, diskade och var dessutom ner på OnOff och reklamerade min nyinköpta leksak som jag haft i endast 9 dagar som bara varit till problem. Var beredd på att det skulle bli problem, att de skulle skicka in den på undersökning osv osv, men det gick faktiskt jävligt smidigt. De litade på mig (vilket de borde, jag kan ju en del om datorer ändå) och skickade tillbaka den som DOA (Dead On Arrival) och gav mig en ny direkt. Dessutom visade det sig att de sänkt priset på datorn sen jag köpte den, vilket också innebar att jag fick 500kr i fickan som plåster på såren :)

Idag har jag jobbat, började tidigt då jag skulle vara snäll och skjutsa Helena till station imorse. Slutade därmed också tidigt för att jag skulle vara snäll och kika lite på Pernillas dator (kunde dock inte vara till mycket nytta). Därefter hade jag ursprungligen tänkt att göra det jag är bäst på, dvs ingenting, men bestämde mig istället för att ta mig ut på en springtur för att testa konditionen samt komma igång med löpträningen. Jag är jävligt nöjd med att jag tog mig ut, med tanke på att det inte blivit så mycket träning senaste tiden. Blev ca 5,5 km på runt 34 och en halv minut, vilket är godkänt efter min något obefintliga löpträning. Det gick desssutom bra att springa också, förutom vissa små känningar i ljumsken efter att ha kommit typ halvvägs, men det gick över.

Kvällen har spenderats hemma, mys framför tvn med godsaker som baguette fylld med skagenröra och varm choklad till det. Jag var mest trött när jag kom hem, men vi tog oss ändå energi att gå ner till konsum för att inköpa detta och det är absolut inget jag ångrar. Det var helt enkelt underbart gott! :)

Nu ska jag ta och göra lite annat här, finns ju annat här i världen än att blogga även om det kan vara svårt att tro ibland :P

Puss hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0