Söndagsdags...


Ja då var det söndag. Sitter och värmer upp med lite Talang 2009 (Repris av finalen). Därefter ska jag sätta igång med mat och dessutom fixa lite gott och mysigt för kvällen. Sen får vi se vad jag mer hinner (läs orkar) göra. Eventuellt lite Potter-läsning, GH-spelning eller helt vanligt jobb?

Inatt var jag för övrigt i Gagnef och kollade på Dans i Sommarnatten. Otroligt fin tillställning, trots det halvdassiga vädret. Regnet slapp vi i alla fall så det får man väl vara nöjd med tycker jag. Speciellt med tanke på att det typ regnat konstant ett dygn före tillställningen och dessutom börjat regna lika igen nu. Men Dans i Sommarnatten var iallafall fint och vackert. Se det  någon gång tycker jag!

---

Ibland känns livet lite extra tungt. Det krävs lite extra energi för att göra saker och vart ska man då få all den energin ifrån? Man får helt enkelt försöka "suga i sig" all energi man bara kan hitta i omgivningen. Nästan så man får ge sig ut på energijakt, eller vad man ska kalla det. Försöka hitta och se energi i allt som finns runtom en. Fokusera på det positiva som finns i livet istället för det negativa.

Jag ska försöka se till att inte däcka i soffan idag som jag gjorde igår. Detta genom att försöka aktivera mig i den mån jag kan. Till exempel genom att göra mat och fixa gott inför kvällen. Och dessutom försöka få lite energi till att läsa Potter (det räknas inte som att slänga bort dagen!).

Så nu ska jag bara se klart på Talangfinalen och sen ska jag börja dagen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0