Saknad?


Skrev ett mail till tjejer och föräldrar i laget jag tränat och sade hejdå och beskrev hur jag tyckte det låg till och så vidare. Har fått lite respons från några föräldrar som värmer lite i hjärtat iallafall.

----

Hej Micke!

Stort tack till dig för den tid du varit med laget och ställt upp. Tror du vet vår familjs inställning till det hela. Rent ut sagt skittråkigt att ett fåtal ska förstöra för ett helt lag samt att dessa inte inser sin egen begränsning och slutar. Hoppas att laget kan fortsätta och komma framåt men  tyvärr känns det lite som om det är kört med laget i nuvarande konstellation.


----

Tack så otroligt mycket för det DU gjort för laget.
Vet att det varit tjafs, tyvärr är det sånt som händer  och det ska man inte acceptera, dom är stora nog att stå för sina handlingar,jag hoppas att många av tjejerna får sig en tankeställare nu. Men du ska veta att du kommer att vara saknad.
Synd att du slutar men jag förstår att du lessnat ur.
Tack iallafall för denna tid, för att du ställt upp och funnits där.
God fortsättning på det nya året!


----

Med all respekt Micke! Du har gjort ett bra jobb och förtjänade ett bättre bemötande. Bra skrivet. Jag hoppas att tjejerna får sig en tankeställare och att efterkommande tränare sätter upp tydliga riktlinjer för vad som gäller under träning och match.  Lycka till i f 95. 

----

Som man märker är det inte bara jag som tycker att det är lite sådär runt laget. Finns säkert mängder med folk som tycker att det är upp till tränare att styra upp och att det är fegt, fult eller rent ut sagt fel att lämna laget i det här skedet (jag är en av dem). Men jag känner inte att jag har något att tillföra för att styra upp någonting runt det där. Jag känner inte att jag har den respekten, jag känner inte att jag har den orken och jag känner inte att jag har den pondus som kan krävas. Jag är inte skapt för att vara med och hålla ordning i ett lag, speciellt inte i det laget som jag varit i senaste 3-4 säsongerna. Jag tar nya tag i ett nytt lag med färre uppgifter att styra över. Rätt eller fel, det har jag grubblat över senaste månaderna. Skulle jag inte bytt lag så skulle jag slutat, ganska övertygad. Och isåfall hade jag inte haft någonting med innebandy att göra, vilket vore tråkigt. Så nu blev det såhär.

Hm, kände bara att jag behövde skriva av mig lite. Tur det är frivilligt att läsa :)   Medalj till de som orkat läsa hela?  Hm, nej förresten, det var ju inte så mycket ser jag, känns bara som mycket. Finns mycket mer att ta av här uppe i skallen, men det kan jag hålla för mig själv för den här gången.


Svulla svulla svulla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0