Tankar och funderingar..


Australien: Mina tankar har gått fram och tillbaka runt detta och tankarna är många. Ska jag hyra ut lägenheten eller sälja den? När vill jag åka? När har jag råd att åka? Etc etc...

Det senaste tiden har det börjat hända lite småsaker runt dessa tankar. Jag har kollat lite på belastning på jobbet, tillgängliga datum, saker som händer på hemmaplan som jag inte vill missa m.m. Dessutom har en kompis till storebror Torleif i princip bestämt sig för att hyra min lägenhet vilket isåfall innebär att det inte borde bli några problem med lägenheten. Och med nuvarande planering så kommer jag att åka iväg någon gång i mitten av november, då börjar det nog bli lite bättre väder där nere också. Dessutom hinner jag vara med på Torleifs födelsedagsfest (han fyller 30 i november).

Det i sin tur innebär att jag måste bo någon annanstans fram tills dess och som det ser ut blir jag att bli inneboende hos mina föräldrar i någon månad. Men jag tror inte det kommer bli några större problem, även om det säkert kommer att kännas lite jobbigt efter att bott ensam ett tag nu. Dessutom kommer ju pappa sluta jobba i september så han kommer ju i princip vara hemma jämt! Nåja, det löser sig. I bästa fall kan jag bo i morfars lägenhet, då han ändå är i sitt hus i Järvsö mesta delen av tiden som det ser ut just nu. Det skulle nog kännas lite bättre :)

Men som sagt, det börjar planeras lite mer allt eftersom och det är nog inte långt kvar innan man kan bestämma sig för ett ungefärligt datum och se till att boka den där resan. Sweet!

Jag hoppas innerligt att det kommer fortsätta rulla på så fint som det gjort hittills, det känns bra med det här. Om man bara kunde få någon intresserad av min bil också så vore allt helt superbt. Men man kan ju inte få allt samtidigt, jag kanske får sänka priset på den lite. Men det gör inget, jag är så nöjd ändå så :)   Nu ska jag åka och hämta brorsdottern och sen åka till pappa som är i husvagnen för att grilla lite. Underbart blir det, om solen vill fortsätta skina som den gjort de senaste timmarna! Väldigt gött blir det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0