Återhämtningshelg (?)


Helgen har spenderats i min morfars stuga tillsammans med mina föräldrar och.. just det, min morfar! Jag hade sett framför mig hur helgen skulle bli några dagars återhämtning, mycket sömn, tid för tankar och lite lugn och ro. Nu sitter jag här på söndag kväll och är hur trött som helst. Men det säger inte så mycket, egentligen, för jag har haft en bra helg. Och visst har jag fått tid att göra saker, tänka på saker och ta det lugnt. Det har dock inte blivit så mycket sömn, men man kan ju inte få allt jämt!

Det började i fredags, åkte iväg direkt efter jobbet. Kom fram runt åtta (har jag för mig) satt och spelade lite kort och jag fick träna på att dricka whiskey också.

Lördagen handlade mycket om Harry Potter, läste ut 3e boken samt såg den filmen. Det blev en löptur á 6,7km, hälsa på gammelmormors grav samt lite funderingar. Kom fram till att jag kanske borde skaffa en egen hemsida där jag skulle kunna lägga upp Helena's Photo Sorting Tool Program Device för nerladdning samt möjlighet att på hemsidan ge tips och möjligheter till förbättringar. Hm jo jag vet att det känns som ganska stora tankar för ett ganska litet och ospritt program (spridit det till några vänner men är nog bara Helena som använder det?). Tycker ändå att det vore coolt att se om man kunde få ut det och se hur många användare man kan få ihop, om man går in för att försöka sprida det. Nåja, det var lite av mina helgtankar i alla fall. Som följd av det började jag jobba lite mer med programmet, få lite finare installationsprogram samt lite annat smått och gott. Får se om det blir något av de tankarna.

Idag känns det inte som det hunnits med så mycket egentligen. En promenad med pappa, lite fiske i morfars tidigare ofiskade dammar (d.v.s. napp på i pricip varje försök), mat och sen en seg biltur hemöver.

Nu är det är dags att plocka fram chipsen, läsken och film att avsluta denna mjuka och sköna helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0