Vad är det för feel?


Påsken närmar sig med stormsteg. Det är skärtorsdag hela dagen, jag är ledig. Jag borde vara glad och lycklig, kan man tycka? Men istället är jag av någon outgrundlig anledning inte glad. Saker har ju gått min väg senaste tiden, både privat och på jobbet. Jag har fixat undan lite saker på jobbet, trivs helt underbart med mitt privatliv. Men ändå känner jag mig trött och nere, utan att ha några större belägg för att vara det. Kan det vara för att det är så taskigt väder nu när jag är ledig, när det varit så fint väder i början av veckan? Kan det vara för att jag känner att jag har en del "måsten" under min ledighet (som egentligen inte är måsten)?

Dagen idag skulle jag helst av allt bara vilja ligga och låta försvinna. Och visst, det kan jag väl göra. Men vad får jag ut av det då, egentligen? Troligen blir jag varken gladare eller piggare av det, eventuellt motsatsen. Nej så jag har bestämt mig för att försöka ta mig i kragen och fixa lite av mina så kallade "måsten" idag, så jag har det klart. Då kan jag ju istället vara ledig utan en hel hög med saker att göra. Kanske kanske blir det bra väder i helgen också, och då kan jag ju faktiskt drömma mig bort en hel dag sittandes på balkongen och läsa, surfa eller vad jag än vill göra!

Så, idag ska jag alltså låta stereon gå på högvarv och fixa med antennkabeln till sovrummet. Jag ska diska och eventuellt tvätta kläder. Jag ska städa. Jag ska skala potatis så vi kan göra mat sen när Helena kommer hem. Jag ska helt enkelt försöka vara en duktig "hemmafru" idag! Wish me good luck :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0