Party Party!!


Det är söndag och mer än halva helgen har passerat. Jag sitter i soffan, slökikar på tv och surfar lite. Är lite seg efter gårdagen, men ändå ganska pigg (oförskämt pigg skulle man kunna säga).

Så vad hände igår? Jo då var det paaaarty!! Började dagen lite segt, då jag hade ont i magen och mådde lite halvkrassligt. Tog mig ändå lite energi till att gå med Helena och kolla lite snabbt på marknaden och därefter hämta Rickard. Sen blev det promenad till kupolen och träffa en kompis till Helena och även äta lite mat. McDonalds blev det, hör och häpna. Jag tyckte dessutom att det var gott, men kanske för att jag var tillräckligt hungrig så jag hade kunnat äta vad som helst? :P   Nej då, McFeast är ju faktiskt ganska gött! Därefter blev det promenad hem. Under hela den här tiden hade jag ont i magen och kände mig lite halvdålig. Men med en McFeast i kistan så gick det lite bättre och väl hemma började vi plocka ihop och städa lite för att sedan kunna ta en öl på balkongen och invänta resten av partysällskapet. Balkongen blev en riktig hit, vi tryckte ihop oss 7st på balkongen och hade vi velat så hade vi nog kunnat få plats med några personer till :)

När solen försvann så förflyttade vi oss in och började spela Mario Party 8, grymt festspel! Under spelandet fick jag avvika en snabb sväng för att fixa mat åt mina gäster, det bjöds på hamburgare med bröd. Det blev vida uppskattat av sällskapet och med ännu en hamburgare i magen kunde vi fortsätta kvällen. Kusin Kim kom också under kvällen och gjorde sällskap i spelandet. Därefter tog vi ut stegen mot stan och Rock House för att se Silverpennies spela (riktigt bra!). Träffade mycket roligt folk under kvällen och det blev också till att flytta oss vidare från Rock House till en efterfest där man fick träffa ytterligare folk och dessutom lite folk som man träffat tidigare under kvällen. Föga överraskande så blev det riktigt bra där också :)    Därefter kände vi att det var dags att röra oss hemåt och så blev det. Väl hemma så bjöds det på matlåda med potatismos och köttbullar, mumsigt värre!   Sen blev det sömn, och nu sitter jag här :)

Så, trots en seg start på dagen blev det alltså en helt underbar kväll/natt på stan. Tack till alla inblandade som gjorde det till den fest det blev!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0