Från klarhet till klarhet?


Det har sedan nån gång förra veckan varit bestämt att jag och Helena skulle ut och åka snowboard i Romme idag (de hade säsongsavslutning idag, sista dagen). När det varit så fint och trevligt väder i helgen så såg jag verkligen fram emot att få prova åka snowboard idag. Men hur ser det ut när man vaknar? Jo, grå himmel och duggregn. Kändes inte optimalt för snowboardåkning, men efter någon timmes velande och frukostätande så blev det iallafall bestämt att vi skulle åka dit och prova backarna.

Sagt och gjort, vi åkte dit och började testa backarna (eller snarare lilla knappliften) och efter ett tag började det kännas ganska bra. Det enda som kändes lite sådär var att åka liften, ner tar man sig ju alltid på något vis. Vi bestämde oss för att prova på långa knappliften och då visade sig problemen jag haft med at åka liften, men på tredje försöket lyckades jag (till min och Helenas stora förtjusning) äntligen komma hela vägen upp och då var det bara nerfärden kvar. Det blev den bästa av dem alla, Helena blev nog faktiskt lite imponerad till och med. Om hon inte skulle blivit det så kan jag iallafall meddela att jag blev jävligt imponerad av hur bra det faktiskt gick. Lyckades nog faktiskt se lite duktig ut i några sekunder, vill jag inbilla mig iallafall. Det blev hur bra som helst, jag är supernöjd. Mer snowboard till folket! Efter det att vi klarat långa knappliften orkade jag inte mer, det är grymt jobbigt att åka snowboard (speciellt om man aldrig gjort det förut och gör fel hela tiden). Efter det att Helena provat stora backen (som uppenbarligen inte var så bra) så åkte vi hem.

När vi väl kom hem så visade det sig att någon (d.v.s. jag) glömt nyckeln till lägenheten! Aj aj, 40 minuter senare och 300 kronor senare var jag inne i lägenheten och fick äntligen ta av mig mina genomsvettiga kläder. Stort tack till Securitas, ni är guld värda.

En dusch och några godisbitar ur påskägget senare så kände jag mig som en ny människa och allt gammalt är glömt. Sitter i soffan, ser på tv och tuggar lite godis för tillfället. Men snart ska jag förflytta mig till köket och göra lite mat, så jag har något att äta både nu och på jobbet i veckan.

Ha det bäst, I know I will!

Kommentarer
Postat av: Helena

Du var sjukt duktig! Kommer nog bli en riktig snowboardligist av dig en vacker dag, det är jag övertygad om! :)

2009-04-13 @ 21:51:42
URL: http://napok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0