Cupäventyret är slut...


Ja då var det slut på innebandyn för den här gången. Som bekant avslutade vi med en cup som spelades i Örebro i helgen som precis passerat. Åkte från Borlänge i fredags runt lunch och kom hem runt fem i söndags. En hel helg som gick åt, helt enkelt.

Det har hunnit hända mycket roligt under dessa dagar, lite tråkigt dock att jag varit lite krasslig. Och då pratar vi ingen vanlig man-flu som vissa påstår att män brukar kunna lida av ibland. Nej här pratar vi riktig förkylning med både halsont, hög feber och huvudont. Ja jag råkade pricka in precis allt detta under en helg, men det blev en bra helg ändå. Det är ju ändå ett gäng bra och trevliga tjejer, så då blir det ju lätt trevligt. Dessutom har jag ju sovit så skönt på min lyxmadrass (1-2 cm tjockt liggunderlag) med min gamla utslitna sovsäck. Nu tror ju alla såklart att jag inte sovit alls, då jag i princip sovit på golvet, men jag är ju inte så klen så jag klarade av att sova gött på det också. Detta trots att jag varit sååååå sjuk ;)

Fredagen började iallafall med lite mys hemma med Helena innan hon skulle iväg på jobb. Därefter blev det dusch och snabbpackning av allt jag skulle ha med mig och därefter åka och hämta en av de andra tränarna (Stefan) för att sedan åka på samling. Jag körde ju en av minibussarna (vi hade tre stycken som vi åkte runt i hela helgen) och det gick 100 gånger bättre än jag hade räknat med. Inte för att jag hade räknat med några missöden eller så, men hade ändå räknat med att det skulle kännas lite konstigt eller ovanligt eller något men det gick helt underbart bra. Sex och ett halvt års erfarenhet av att köra vanlig bil har gett utdelning antar jag? :)   Fredagkväll spelade vi en match (som vi för övrigt vann) och därefter åt vi på MAX (helt utan min inblandning faktiskt, det var inte ens mitt förslag!). Jag klagade inte, utan beställde så klart min vanliga favoriträtt på MAX. Stackarna hade nog inte räknat med att få dit ett massa folk den kvällen då de bara var tre stycken som tillsammans skulle sköta alltihopa med drive in och allt så vi fick vänta lite på maten. Men den som väntar på något gott....... :)

Lördagen fick vi gå upp tidigt för att åka på frukost och sedan match (slutade oavgjort), äta lunch, fika på waynes coffee, spela match igen (förlust den gången), äta middag, spela ytterligare en match (förlust igen) och därefter åka till skolan för att sova. Innan vi skulle sova bjöd vi dock på lite bröd och juice, då vi inte ätit sen långt tidigare. Här var alltså cupäventyret slut för vår del, vi åkte ur i åttondelsfinalen.

Söndagen gick vi upp runt 8 för att packa ihop allt samt äta frukost. Efter frukost åkte vi till badhuset för att utnyttja våra "gratis bad"-biljetter. Sjuk som jag var så kände jag ju inte direkt för att bada, men då alla andra ändå skulle in så tänkte jag att jag kunde väl lika gärna följa med in och basta lite och ta det lugnt och skönt, och så blev det. Väl i bastun kände jag också att jag var ganska frisk, men det blev lite sämre därefter. Basta var iallafall jävligt skönt, som vanligt. Efter bastun och badet blev det lunch och sedan hemfärd (äntligen). Slumrade till lite på vägen hem men som tur var så körde inte jag hem utan det skötte Stefan.

Väl i Borlänge kom världens finaste tjej och hämtade mig, som också införskaffat medicin åt mig. Så nu har jag över en halvliter Kan Jang samt Mucoangin som jag kan bota min sjukdom med. Dessutom hade hon tagit med sig febertermometer så hon kunde kontrollera om jag verkligen var så sjuk som jag sagt. Tyvärr visade den ganska låg temp (runt 36-37 grader), så den var troligen trasig. Tror den fick spel när jag var så varm, hade nog alldeles för hög feber tror jag ;)    Men hon trodde att den visade rätt, så där försvann alla mina möjligheter till att få något medlidande :P

Det var det om den helgen, en ganska bra helg med andra ord. Detta trots att jag varit sjuk och knaprat tabletter och druckit Kan Jang hela helgen. Men med bra sällskap klarar man det mesta, har jag hört, så det stämmer nog.

Dagen idag har gått från helt underbar till lite halvjobbig till lite jobbigare till helt underbar igen. Spenderat tid ute i vårsolen vilket får mig att längta ännu mer till sommaren och solen. Får mig också att fundera lite, vad ska jag göra med min sommar och semester? .....

Det får jag fundera mer på en annan gång. Nu börjar det nog snart bli dags för lite film och mys i sängen tror jag. Sen ska jag sooova så jag orkar jobba imorgon, det är ju inte lätt att vara sjuk vet ni!

Natt natt kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0