Vilken film?


Ikväll blir det nog film, msn verkar vara fortsatt dum mot mig så här lär man väl inte fastna alltför länge. Då jag inte har några filmer själv som jag inte sett tidigare så är det filmer på tv jag har att välja mellan, men osäker vilken det blir. Förslag någon?

Crash (SVT1 21.30)

Amerikanskt drama från 2004. En varm dag i ett rasistiskt Los Angeles inträffar en bilolycka som gör att en grupp människors liv knyts samman. Alla inblandade tvingas fatta olika beslut som ställer deras moral på sin spets och de får sedan leva med konsekvenserna av sina handlingar för resten av sina liv.

I rollerna: Sandra Bullock, Don Cheadle, Matt Dillon, Jennifer Esposito, William Fichtner. Regi: Paul Haggis.

The fog (TV3 22.30)

Kanadensisk-amerikansk skräck från 2005. I den lilla staden Antonio Bay skrämmer en fasansfull och ondskefull kraft dold i tjock och dödlig dimma livet ur stadsborna. Insvept i dimman ruvar en mystisk kusligt hämndlysten varelse, som invånarna i staden gärna skulle vilja avslöja - innan det är för sent.

I rollerna: Tom Welling, Maggie Grace, Selma Blair, DeRay Davis, Kenneth Welsh. Regi: Rupert Wainwright.

Red Eye (Kanal5 21.30)

Amerikansk thriller från 2005. Lisa Reisnert hatar att flyga men kliver ändå ombord på nattflyget till Miami. Det börjar bra för Lisas del. Till sin förtjusning upptäcker hon att hon fått platsen bredvid Jackson Rippner, samme man som hon småflörtat med i flygplatsens bar. Men det som först verkar vara ett sammanträffande visar sig snart vara noggrant planlagt. Bara minuterna efter att planet lämnat startbanan visar Jackson upp sitt rätta jag.

I rollerna: Rachel McAdams, Cillian Murphy, Brian Cox, Tina Anderson, Jason Bartley. Regi: Wes Craven.

Romeo is bleeding (Kanal9 21.00)

Amerikansk action från 1994. Jack arbetar som polis och har två arbetsgivare - polischefen och maffiabossen Don Falcone. Polischefen vill att Jack ska skydda ett vittne, Mona Demarkov. Falcone ger däremot Jack uppdraget att avrätta Mona, eftersom hon måste tystas. Men hon själv kommer med ett helt annat förslag.

I rollerna: Gary Oldman, Lena Olin, Roy Scheider, Annabella Sciorra. Regi: Peter Medak.

Ja det var de förslag jag kunde komma fram med på den, vet ni någon annan som går på någon mänsklig kanal så fungerar säkert det också :)  Tipsa på bara!    -    Jag lutar för övrigt mot Crash just för tillfället.



Idag har jag som jag sagt mest legat i soffan. Strax före sju tröttnade jag dock på det och bestämde mig för att gå en promenad, en lång promenad hade jag tänkt mig. Men ca 30min senare ringde telefonen och vips så skulle jag ut på uppdrag. Bara att gå hem, hämta bilen och sedan göra det som göras borde. När jag ändå var ute med bilen passade jag på att åka förbi affären så jag köpte iallafall någonting gott som jag blir frestad av nån gång i veckan tror jag iallafall. Så det kan det kanske bli ikväll, om jag blir sugen.

Varför måste allting vara som det är, varför kan inte saker vara annorlunda? Varför kan inte jag vara annorlunda? Varför kan inte jag vara mer som alla andra? Frågorna är många men svaren är tyvärr få (om ens befintliga).

Allting är tomt...

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad vill du vara? Långsammare eller sentimentalare? :)

2008-10-31 @ 21:36:34
URL: http://lillamarie.blogg.se/
Postat av: lys

hohooo saknad på msn

2008-10-31 @ 23:03:34
URL: http://njam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0