Hur kul kan det vara?


Ja, hur kul kan de vara att vara "blogg-kändis"? Folk som tror de känner en, men inte gör det alls? Det kan man fundera på. Man kan ju också fundera på varför man bloggar ens. Funderade ett tag och egentligen handlar det väl om att få ur sig lite, öppna vissa ventiler och bara släppa ut en massa skit (eller vad det nu kan vara, kan ju vara roliga saker också). Det är ju det som det handlar om för mig iallafall. Kanske därför jag inte har nå mycket läsare heller, troligen bara folk som känner mig eller känner någon som känner mig i någon utsträckning. Ganska nöjd med det, egentligen skulle jag vara ganska nöjd med att bara skriva också utan att någon läser, typ som en dagbok blir det ju då. Fast ja, skulle kanske inte vara riktigt lika då man vet ingen kommer läsa, här finns det ju iallafall någon som läser ibland :)

Nåja, idag kom lapp om besiktning. Har fått en förbokad tid den 29e december, vilken gulddag!  Sääkert att jag vill besiktiga min bil i mellandagarna mellan jul och nyår? Inte så troligt, så ska kolla efter en lite bättre tid någon annan dag.

Det närmar sig för övrigt träningsdags med tjejlaget. Jag och Lasse (andra tränaren) ska träffas ungefär en timme före träningstidens start för att snacka lite snabbt och sen kommer förhoppningsvis två tjejer som vi sedan ska snacka med. Om situationen i laget, att vi måste förbättra och att de måste inse att de måste ändra sig. Får se hur det går... Jag är glad över att Lasse är med så får han fixa det. Jag är osäker på om han är bättre än mig på det, men jag slipper det stora ansvaret (och han är ju trots allt typ 15-20 år äldre än mig, så det är ju inte mer än rätt tycker jag). Men kom ju upp lite mer på mötet igår som vi måste prata om också. Samma sak, fast lite annat runt det om man säger så. Jag tror helt enkelt att vi tränare måste bli mycket mer striktare, bänka dem om de blir sådär och visa oss mer bestämda! (Jättelätt det ju, jag är ju en sån auktoritär person, kan inte ens stava till det.)

Om det börjar regna inatt eller imorgon, så är det mitt fel den här gången. Jag dödade en spindel på jobbet idag och då ska det ju börja regna sägs det, så okej att skylla på mig den här gången. Jag åker ju ändå bort imorgon, måste ju packa ihop en väska inför det också. Tur att jag blir påmind om det, annars kanske jag skulle gå till jobbet utan extra kläder imorgon? Vore ju dumt. Om ni glömt varför jag åker bort, så beror det ju på att jag ska på företagskonferens. Blir lite god mat, lite möten, lite festligheter. Ja typ så, gissar jag. Kanske bad och relax också? Sen kommer det bli tipspromenad med frågor om alla anställda. Min fråga:

Vilket av följande jobb har Micke E inte haft tidigare?
A) Lagerarbetare
B) Lärare
C) Postutdelare

Skitsvårt, jag vet (ironi), men vad ska man göra då? Jag har ju så dålig fantasi så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Till nästa år får jag fixa en bättre fråga, får fixa en tatuering på skinkorna som min pappa har, då kan de ju få gissa bäst de vill :)    Men pappa har alltså tatuerat två propellrar på skinkorna, det är ju skitcoolt :)  Har funderat på att göra lika bara för att han är min pappa, men det blir nog inte av. Möjligen en likadan ros som han har på armen, det skulle jag kunna tänka mig. Bra uppslag för en tatuering ju, värt att tänka på. Den betyder ju faktiskt någonting också, även om jag hellre skulle vija ha den på typ vaden eller någonstans på benet iallafall. Tips och idéer någon?

Hm, börjar inse varför jag inte har så många läsare, är ju bara en massa text här. Alla andra har ju massa bilder och sånt, sån är inte jag. Men ni läser frivilligt, ni få som orkar hela vägen. Blir ju någon bild ibland också, till er trogna läsare. Ska försöka fixa fram en bild på pappas propellrar också, trevligt väl? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0