Dagen då allting dåligt och jobbigt hände


Dagen har gått och allting har gått från dåligt till sämre. Eller inte allting kanske, Lasse drog ju igång en diskussion med två av tjejerna som slutade i att alla tjejer var med och visade vad de tyckte på sitt vis. Bra tyckte jag. Vet dock inte riktigt vad som sades då jag inte ville vara med där i onödan. Men tror det blev lite bättre av det, bra att lufta tankarna lite tror jag. Verkade inte vara några bistra tankar eller blickar och så på träningen heller, får hoppas att det inte kommer senare heller (typ i skola eller nån annanstans privat). Håller tummarna på att iallafall det gick mot det bättre i och med denna träning.

Meeeen, det har hänt andra saker. När Lasse kom till träningen så frågade han om vi inte kunde gå lite längre bort och prata lite. Ungefär precis då kände jag, att det inte var något bra han ville säga. Och så sant som det var sagt, han ska sluta. Eller som han uttryckte det, måste sluta. Han hade listat upp tre punkter, tre anledningar till varför han måste sluta.

1) Isak
2) Ny arbetssituation på jobbet
3) Kurs

Ettan är ju såklart en stark punkt, den starkaste tycker jag. Isak. Hans son. Han har idag delad vårdnad och han kan inte kräva att en grabb på 8år ska vara vaken till efter tio två kvällar i veckan. Det vet han ju själv, men har visst fått det berättat för sig från Isaks mamma också. Hon hade visst sagt att hon skulle kämpa om ensam vårdnad om detta skulle fortsätta (och man förstår ju att han måste välja grabben före innebandy). Jag kände att han hade inte ens behövt de andra två punkterna, ärligt. Men han hade dem där. Och nu i efterhand så tänker jag, varför tar man på sig en tränarsyssla med den situationen han sitter i? Men det är inget jag behöver ta upp.

Tvåan, han skulle uppenbarligen få mer ansvar och mer på jobbet. Okej, visst. Men alla jobbar?

Trean, han ska gå kurs 2 gånger varannan vecka eller något, skulle innebära att han skulle missa en träning varannan vecka pga det. Okej, fine. Men bättre det än inget tänker jag.

Men som sagt, jag hade inte behövt se tvåan och trean efter att ha sett ettan, den kändes som ganska självklar. Men som sagt, jag känner mest att han tog på sig det om han vet att det inte fungerar lixom? Det jag stör mig på mest.

Orkar inte tänka på allt detta, och så är det företagskonferens imorgon. Och jag ska fixa fika/sekretariatslista, fixa in laget inför matchen och tjoholala.. Damn, shit och allt annat, jag vet inte vad jag håller på med längre. Vet inte ens vad jag skriver, det bara ramlar ur fingrarna..

Jag är trött, känns som allt går emot mig nu. Ingenting som går min väg dessa dagar. Fattar inte vad jag gör för fel, varför kan ingenting gå som jag vill någon gång?  Kan inte någon hjälpa mig, fixa ordning på mitt liv? Prata med han där uppe, fråga vad jag gjort för dumt?  ARRGGHH!!

Jag vill skrika, jag vill hoppa, jag vill slåss.. Jag vill göra en Forrest Gump!


Kommentarer
Postat av: lys

gör det du känner för, så känns det bättre sen

2008-10-15 @ 23:10:06
URL: http://lisettefredrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0