Företagskonferens!


Gick upp strax före 7 imorse för att hinna duscha och äta frukost innan jag skulle åka hem. Lite seg faktiskt, fortfarande seg också för den delen.

Men vi börjar från början, alltså TORSDAG. Gick ju til jobbet, jobbade en halv dag och sedan äta lunch (på max såklart) och sen hoppa in i bussen och fara iväg. Har inte så mycket att säga om det egentligen, mer än att det blev jobbigt åka buss. Vi kom fram, checkade in och sedan blev det middag och lite speciellt personalmöte med vin till. Alla var lite gladare och mötet blev lite längre än beräknat :)

Sen på FREDAG blev det upp och hoppa, duscha och frukost och sen ca 2 timmar telefoninformation. Typ vad man kan göra med nya vi ska få. Rooligt :P   Sen blev det andra saker, information om nytt reseräkningssystem, information om kontakter i outlook med mera med mera. Avslutades med att vi fick åka och kolla på lejonen (bara där jag tagit bilder under hela helgen, f'låt). Nu ska jag inte berätta allt om dessa lejon, då vissa kan få för sig att jag lite konstig då. Men det fanns ganska nyfödda lejonungar där, de såg lite mysiga ut faktiskt, även om de säkert kan bli lite aggresiva de också. Men lejonungarna såg så snälla och trevliga ut, visst borde man väl kunna ta med sig dem hem? :)

     

Efter besöket hos lejonen blev det vila på rummet lite och sen sitta i lobbyn och språka lite samt messa lite. Kikade in en fin "ballongblåsare och fixare" som gjorde ballonggrejjer till alla barn som var där. Vi hade lite ögonkontakt med varandra och sen hejjade vi på varandra senare. Fast det kan ju vara så att hon hejjade och var trevlig för hon jobbade där, och inte för att jag är jag. Det är ju troligt, och många av er tror väl det. Men jag vill gärna tro att hon såg någonting speciellt hos mig som gjorde det värt att hejja.  Så låt mig tro det! :)   När jag satt i lobbyn var andra nere och testade fina nya relaxavdelningen med pool, bubbelbad och grejjer. Jag va dit och kikade bara, såg fint ut. Inga bilder därifrån heller som ni vet. Sen på kvällen blev det mat med vin till och därefter musik och allsång. Då passade jag på att gå ut och ringa samtal, hoppas det var lite uppskattat iallafall även om jag störde. Gjorde ju faktiskt slut på två mobiltelefoners batteri den kvällen, första gången jag varit så batterislösig. Måste väl betyda lite iallafall? :)   Kom i säng typ mellan två och halv tre, vaknade halv fyra av att min rumskamrat kom instapplandes också. Tur man inte va uppe då säger jag, ganska snurrig man skulle blivit! För er som undrar vad vi fick för mat, så kommer menyn här.



Dagens dag: LÖRDAG, har inte hänt mycket. Som sagt, gick upp strax före 7, duscha, frukost och sen bilfärd hem. Har mått lite halvdåligt hela dagen men jag tror faktiskt att jag får skylla mig själv.

Ska avsluta med en liten utvärdering av mig själv under konferensen, vad jag är nöjd med och vad jag är missnöjd med. I bästa fall kanske jag bättrar mig till framtiden och till slut blir en bättre människa?

Jag är nöjd med att jag...
* ...har pratat i telefon :)
* ...var mer social än jag brukar (upplever jag iallafall).
* ...släppte mina problem-moln temporärt.
* ...hade roligt!

Jag är missnöjd med att jag inte...
* ...tagit så mycket bilder.
* ...är så social och framåt som jag vill vara.
* ...hade någon tandborste med mig.
* ...tog ett enda steg på dansgolvet.

Kort och gott, jag hade en ganska bra konferens och jag känner faktiskt att jag utvecklas lite mer och mer till den person jag vill vara. Det går dock lite för sakta, men man får vara nöjd med att man faktiskt utvecklas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0