Speel och film


Har försökt komma in på bloggen typ halva dagen, så nu när jag äntligen lyckades så kommer ett ganska långt inlägg. Hoppas ni överlever ändå.

Idag har jag gjort en tidsresa tillbaka till mitt gamla jag. Var ganska mycket för datorspel för några år sedan, kunde (precis som mina bröder) sitta i flera timmar framför dumburken och spela något konstigt spel. Det har jag gjort idag. Jag skulle se Hancock, men tänkte för få hem den med Svensk text så jag inte skulle behöva anstränga mig alltför mycket. Så när jag väntade så bestämde jag mig för att installera ett gammalt spel jag har haft liggande i några år och det har jag setat och spelat i typ 3-4 timmar idag. Skönt att bara försvinna in i det ett tag, men tror inte jag skulle fixa sitta med det dagligen som man gjorde förut. Då kunde man ju sitta och spela typ hela dagarna, tror som sagt inte jag skulle fixa det längre. Men nån gång då och då är väl alltid trevligt?


Annars idag? Var hem till morfar och hälsade på, i sista minuten fick jag märka också. Han var redo att fara till Mockfjärd med min kusin, men jag han säga hej till han iallafall. Sen gick jag över till mamma och pappas lägenhet för att vattna blommorna, han följde med för att hämta sprit till glöggen :)   Sen for jag till kupolen (shit va folk!), fixade headset till jobbet och skavsårsplåster så jag får komma ut och springa lite trots skavsår. Gick till Willys där jag träffade syster med gubbe och barn. Fick skäll för att jag blivit så smal och tanig så nu får jag väl lära mig göra köttgryta, har jag fått veta :)

Sen åkte jag hem, gjort mat (makaroner och köttbullar). Blev tre portioner så två matlådor fixade för kommande veckan! Imorgon blir det säkert någon låda fixad också, vet bara inte vad jag ska göra för mat då men det löser sig. Blir inte köttgryta än iallafall, måste ju lära mig först. Men inte helt omöjligt att det blir någonting "svårt", nu när jag ändå har så tråkiga dagar. Då kan man ju lixom lika gärna försöka göra någonting vettigt, eller hur?

Precis kollat på Hancock också. Har inte så mycket att säga om den, den var väl okej. Men vad är det för fel på amerikanarna? Kan någon vara så snäll och ge mig ett exempel på en amerikansk film som slutar olyckligt (och inte är baserad på en verklig historia)? Där personer som blir skjutna faktiskt också dör i slutet och inte mirakulöst klarar sig. Jag vill inte förstöra filmen för den som inte sett, men det är ju konstant genomgående lika i typ alla amerikanska filmer och det blir jag bara sååååå jävla trött över.

Jag har försökt ringa bror idag också, de ska väl flytta på måndag om jag förstått allt rätt. Jag jobbar iofs, men har inte ens blivit tillfrågad att hjälpa och det är ju lite ovant. Får väl se om man får tag på grabben imorgon kanske? Skulle pratat lite iaf, känns som vi inte haft kontakt på flera månader (även om jag vet att det är kortare tid, men ändå).

Vet inte om ni märkt det (men antar det), jag börjar tröttna på det här bloggandet lite igen. Det går i vågor, så bli inte förvånade att det är lite tomt och tyst här ibland. Kramkalas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0