Helgen är sluuut!!


Ja då var också den här helgen slut, vad har jag åstadkommit? Inte mycket om sanningen ska fram, halva helgen har ju gått åt till innebandy. Men vissa ljuspunkter har vi att se tillbaka på iallafall.

Fredagen
Direkt efter jobbet, hem till Sara och fixa router så trådlösa internet fungerar. Därefter promenad med Lisette för att hämta Marie. Sen poker.

Lördagen
Bokad för "lek" med Pernilla. Blev promenad i Borlänge stad, statoil och kupolen. Hann med ett besök på McDonalds också där vi träffade min syster med familj.

Söndagen
Upp tidigt för åka till Mora-landet. Samling 7 och hemma igen 13. Förlust i den matchen. Direkt därefter till Maserhallen för att kika på damernas match, hann se två sista perioderna iallafall. Sen hem till mamma pappa, säga grattis och bli bjuden på mat. Jag och pappa åkte och tände ljus på gravar och sen hem till morfar (som för övrigt bor i princip granne med mamma och pappa) för äta lite tårta. Sen till Gyllehallen för att se korpinnebandy och efter det hem. Så nu sitter jag här.

Så när man tänker efter har jag kanske hunnit göra en del ändå, men inte det jag ser att jag borde göra på en helg. Till exempel tvätta, städa och göra mat. Jag har ingen matlåda till imorgon så blir ut och äta skräp igen förstår jag :S   Måste lära mig det där med matlådor!



Vad gäller innebandyn så blir jag allt mer sugen att börja spela igen. Men jag tror inte min kropp skulle klara det, varken fysiskt eller psykiskt. Jag ska försöka hålla mig till ursprungsplanen att försöka hålla mig från innebandyspel denna säsong, träna på egen hand och sen eventuellt göra en "comeback" nästa säsong om kroppen och knoppen känns fit for fight. För att kunna förverkliga den planen, så måste jag ju helt enkelt köpa ett par springskor med dubb samt varma kläder att springa i under vintern. Alltså spendera någon tusenlapp och några hundralappar på att eventuellt få en bra comeback nästa säsong. Om inte annat så jobbar man iallafall för en bättre kropp (hoppas jag).

Får väl se hur man gör med det, om man ska prova beställa skor från nätet eller om man borde åka och köpa nånstans. Finns visst någon affär i Falun nånstans som eventuellt har bra med dubbskor, annars finns det Löplabbet i Valbo men skulle kännas lite dumt att åka dit bara för det. Kanske. Får se hur man gör, är ju osäkert med storlekar, vill ju gärna testa ut innan man köper. Någon kanske vill följa till Valbo någon kväll, kolla på springskor :)

Nåväl, nu sitter jag mest och väntar på att tiden ska gå. Funderar på att tvätta en maskin tvätt iallafall, så man har gjort lite nytta även den här helgen. Kanske diska lite också? För ikväll är det ju lite på tv iallafall, som jag tänkt se.

19:00-20:00 TV6 Miami ink
20:00-20:30 TV6 Hål i väggen

20:30-21:30 TV6 Erik & Mackan - snygga och smärta

20:00-21:00 TV3 Ensam mamma söker
21:00-23:20 TV4 Hemma bäst

Ja jo, som ni märker finns det ju en del man kan se på tv ikväll. Vissa saker ser mer lockande ut än vissa andra, helt klart. Men det mesta är säkert legala tidsfördriv, en del saker kanske man till och med kan njuta av? Verkar ju vara tomt vid MSN iallafall, folk har vettigare saker för sig än vad jag har iallafall, det har jag konstaterat!



Har så lite att göra, så jag kan lika gärna skriva några rader om kommande veckan också.

Måndag - Jobba samt träning på kvällningen
Tisdag - Jobba
Onsdag - Jobba samt träning på kvällningen
Torsdag - Jobba
Fredag - Leeediiiig (troligen hjälpa syster flytta till Säter någon gång under dagen där...)
Lördag - Ev. Innebandy i någon form?
Söndag - Ev. Innebandy i någon form?

Ska försöka trycka in lite egentid där också någonstans, finns ju några luckor som det ser ut. Kanske på gym en/två dagar under veckan samt förhoppningsvis någon promenad och eventuellt också någon löptur om vädret vill väl. Som det är just nu behövs ju ingen dubb på skorna, inte så isigt ändå ju. Men det hinner väl ändras, med min tur? Någon som har något förslag på något annat att göra? Matlådor kanske? :P

Nej nu börjar ni nog tröttna, känns som det blev ett ruskigt långt inlägg den här gången. Men då har ni ju inte fått något på hela dagen heller, fast det såg inte ut som jag blivit så saknad ändå så ni har nog överlevt :)

Roooaaa mig, nååån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0