Ensam morfar söker??


Sitter och kollar på ensam mamma söker, paus efter 10minuter? Helt sjukt, hata reklam?

Kom också att tänka på min morfar, fick reda på idag att hans fru ska flytta ifrån honom. Varför frågar man sig? Ja, det verkar bero på att hon inte hon ville lära sig någonting som hon inte var intresserad av, eller någonting? Verkar jättekonstigt iallafall.

Jag har fått det förklarat för mig såhär: Morfar köpte en kombinerad video/dvd för att kunna spela in/kolla på på video och se på dvd och så. Det är ju någonting tekniskt, så de kan ju inte installera den själv. Mamma var där tillsammans med min mosters man. Han fixade och berättade för mamma (som typ bor granne med dem) hur dosan fungerade etc. Morfars fru (Gun) blev lite arg och tyckte att han kunde berätta för henne istället (trots att hon troligen inte ens kommer använda den). Då var det ju smidigare att berätta för mamma så hon skulle kunna hjälpa dem, men det tyckte inte hon. Det var iallafall då det hela började, vad jag har förstått. Min moster sa typ "att nu är du fjantig" eller så, och då blev Gun bara argare.

Sen någon dag senare hade morfar druckit en del och när han skulle sätta sig i sängen så ramlade han ner på golvet istället. Gun ringde efter mamma och pappa och de fick hjälpa han i säng. Det var visst droppen som fick bägaren att svämma över, vad jag förstod. Så nu har hon visst fixat ordning på nån lägenhet och om jag förstod rätt så räknar hon flytta från om någon vecka. Troligen inte bra för morfar, hon håller nog lite koll på honom även om hon är lite konstig och speciell på olika vis.

Får väl se om de ska skilja sig och allt, jag vet inte. Hoppas att det kommer lösa sig på något bra sätt iallafall, håller tummarna för det. Kanske får försöka hälsa på morfar och stötta han lite mer, känns bättre hälsa på om inte hon är där också (trots att alla i familjen troligen tror att jag gillar henne då hon uppenbarligen har favoriserat mig när jag var liten).

Jaja, det blev lite längre än tänkt, nu har ju ensam mamma börjat igen. Seeya!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0