Lyspromenad


Då har man kommit hem från senaste tidens längsta och dessutom bästa promenad. Promenaden spenderades med min (låtsaskompis?) Lys :)   Bror ringde nämnligen och "störde" mitt i promenaden med lite problem som skulle lösas, men det verkade som han hade problem att tro att jag var ute och gick med en verklig person. Han drog vissa paralleller till Alfons, vet inte hur han tänkte riktigt. Men tack för den, tur att någon tror att man kan känna folk utanför familjen? :)

Trots att det är kallt ute så kändes det faktiskt skönt efter ett tag, tyckte jag. Frös bara lite i början, lite i mitten och lite i slutet. Däremellan var jag kanske i koma, eller så var det helt enkelt inte så farligt? Om jag var i koma, så ber jag om ursäkt till alla inblandade!   Promenaden var bra iallafall, inte våldtagen idag heller (fast fick ju eskort ut ur det värsta området den här gången).

Dagen annars idag, frågar sig någon? Om inte så kommer svaret här ändå. Gick till jobbet imorse, ryggsäck med ombyte så jag kunde springa hem (vilket jag också duktigt gjorde). Tog ca 40 minuter att gå till jobbet och ca 25 att springa hem. Ser ut som det dock inte är mer än max 4 km vilket är lite dåligt tycker jag, hade hoppats på mer. Får kanske springa en omväg nästa gång jag springer hem. Nåja, på jobbet var det en kollega som klagade på hur han inte hade någon tid för besiktning av bilen och att det måste göras före nyår osv. Först tänkte jag att det var ju väldigt dålig framförhållning, när man har flera månader på sig. Det tills jag kom på att jag har nog fan inte besiktigat bilen heller så det måste göras före nyår annars får jag körförbud. Så om någon vet bra tips på att få tag på en tid för besiktning snabbt så berätta för mig snarast! 

Sprang iallafall som sagt hem från jobbet, vilket gick bra. Bara lite små känningar i ljumskarna men annars var det inga problem. Kom hem och blev ganska snart medbjuden på en promenad vilken jag villigt tackade ja till. En dusch före bara så man inte behöver vara svettig och äcklig under promenaden.

Just ja, fått vykort från Thailandet idag också. Snälla moster som skickar kort och bara frestar mig och gör mig mer ressugen än någonsin. Igår fick jag reda på att andra moster ska åka till Egyptien på söndag också. Alltså vad är detta, de reser oftare än jag... gör mat? :)

Känner mig lite duktig idag också som höll mig borta ifrån innebandy när det var match och allt. Jag var faktiskt sugen att gå dit efter promenaden, hade kanske hunnit se liiiite av matchen och sen bara prata med folk efteråt. Men jag är glad att jag håller mig borta ibland, behöver det känner jag. Tur folk finns som håller mig upptagen med annat.

Hmm.... Tror tyvärr inte jag har så mycket mer att säga... Men kom på nu att jag har en del bilder som jag tagit senaste tiden som dock inte tagit sig hela vägen ut på nätet, men det kommer här iallafall. Äntligen lite bilder!?!?! :)









Mer än så blir det inte den här gången. Jag börjar bli lite av en långinläggsskrivare (oj, långt och svårt ord det blev) men hoppas ni överlever ändå. Har ju gått från många korta inlägg till få lite längre, vet inte riktigt vad man ska föredra heller :)

Kommentarer
Postat av: lys

=D



jag frös som fan då vi sagt hejdå, fick snöblåst i ansiktet då, elakt.

2008-12-11 @ 00:16:03
URL: http://njam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0