Lucia över för den här gången


Då har man vaknat för sista gången den här veckan. Lucia är färdigfirat för iår, vi har plockat bort alla pepparkaksgubbar och stjärngossar som vi kan plocka fram nästa år. Vi har ätit upp alla lussebullarna och pepparkakorna samt druckit slut på all glöggen. Men i ärlighetens namn så har det inte blivit något luciafirande alls för min del. Inte på det traditionella viset iallafall. Fick inte se en enda lucia, inte ätit en enda lussebulle och helt enkelt bara varit jag men det duger kanske ganska bra det också ibland?

Igår hämtade jag som bekant mina föräldrar på station och körde hem dem. Fick mat och lite kläder. Sen tänkte jag kolla på innebandy men det visade sig att den matchen var inställd så bara att åka hem. Hemma blev det lite prat med Lisette på msn innan hon skulle iväg på sin biokväll. När hon försvann blev det diskning, handling och matlagning (gjorde 6 matlådor men vissa blev dock utan makaroner, måste koka mer visade det sig). När jag stod och lagade mat blev jag inbjuden på Dansbanskampstittning med Cola och nötter hos Pernilla, det tackar man ju inte nej till i första taget. Så blev det iallafall, blev kvar ett tag efteråt för att se på annat smack på tv och prata lite allmänt om både det ena och det andra. (Jag kan också informera er Larz Kristerz fans om att det blev liiite röstande på dem den kvällen, vem som röstade avslöjar jag dock inte). Bror ringde och beklagade sig också för övrigt över att han inte hade hört av sig igår, men det var ju inget jag tyckte han lovat ändå så de va ingen fara på isen. Han var lite nyfiken på min onsdags"dejt" också, haha. Men han fick inga detaljer, stackarn :)    Men nog om det, blev en trevlig kväll iallafall. Bättre än sitta hemma och uggla, så tack för inbjudan :)

Nåja, jag gick hem fixade lite och gick och la mig. Då ringde Lisette som fastnat på diverse olika ställen innan hon skulle hem och ville prata av sig lite. Trodde nästan jag skulle få utskällning för något men det slapp jag, hon kanske inte vågade? Eller så fanns inget att klaga på, jag röstar på det ;)   Fick reda på att jag borde se den filmen också, ska bara hitta frivilligt sällskap först? Hm, attans kanske slutar med att man får ladda ner den sen istället?

Men men, idag är det iallafall en ny dag. En luciafri dag, lika luciafri som igår gissar jag. Jag ska äta frukost och sen ska jag till Maserhallen och se på bindebandy. Sen är det en halv söndag kvar som jag inte riktigt bestämt hur jag ska spendera. Har ju ännu inte gjort det jag borde, dvs städa, så kan ju bli lite av det.

Nääee, nu lär jag nog faktiskt ta och styra upp det här och fixa lite frukost.  Men vem vet, jag kanske skriver en rad sen? Eller två?

Kommentarer
Postat av: lys

absolut att du borde se filmen. vad skulle jag källa för? jag kan skälla idag! =D

2008-12-14 @ 14:34:33
URL: http://www.njam.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0