Julafton ?? .... !!!


Okej, då har ännu en julafton passerat i livet. För varje gång blir jag bara mer och mer och mer sugen att fara utomlands, tror det kommer att bli standardrutin i framtiden. Eller kanske inte ens utomlands, kanske skidsemester uppöver någonstans? Jag kan dock inte åka skidor, men jag är jäkligt sugen att åka faktiskt!

Jaa, vad har hänt idag då? Det blev uppochhoppa, duscha, julfrukost hos mammapappa, hämta systerdotter, åka på bio, kolla på filmen samtidigt som man ska ha koll på en brorson som inte kan sitta still för fem öre, hem till mammapappa och mest bara sitta, åka hämta bror (fick vänta 30min från de att de sa att de ville åka tills det att de verkligen skulle åka), åka tillbaka till mammapappa, kolla lite kalle anka, äta mat, träffa jultomten, få EN julklapp, skjuts brorsans flickvän (?) hem, tillbaka till mammapappa och hämta köttbullar, bröd och ost sen hem och nu sitter jag här.

Det var dagen i korta drag. Fick som sagt en present av min syster. En typisk "jag har ju köpt till alla andra men vet inte vad jag ska köpa" present. Alltså godis. Visst är tanken god att köpa en julklapp, men vet man inte vad man ska köpa och inte vet vad personen vill ha så tycker jag man kan lika gärna låta bli. Men men, godis fick jag iallafall.

Fick med mig saker hem från julfirandet också, julmust (4,5liter tror jag) och pepparkakor. Kanske skulle försöka trycka i mig allt det nu ikväll till en film? :)

Bror (den äldre, mest problematiska) dök för övrigt upp också. Han var troligen inte ren i blodet, någonting hade han nog fått i sig igår eller idag (trots att han fått instruktioner om att inte komma såvida han inte var nykter. Men han kom ändå.

Nu ska jag fixa lite, sen hamnar jag nog i soffan tror jag.

So long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0