Semestern går mot sitt slut..


Ja nu har jag kommit till sista helgen av mina tre semesterveckor. På måndag ska jag alltså börja jobba igen. Samtidigt som jag ser fram emot det för att få något att göra om dagarna (och jag trivs ju på jobbet) så känns det lite jobbigt att komma tillbaka eftersom det knappt är någon där nu i semestertider. Det kommer säkerligen att bli kaosartat, men det får man tåla. Man gör ju alltid så gott man kan, blir det ändå skit så är det så. Kort och gott, det ska bli skönt att börja jobba igen så man har något att göra om dagarna :)

Men, hur har semestern spenderats? Jo den har spenderats mestadels i gott sällskap. Vad sägs om P&L första veckan, det var helt underbart roligt. De dagarna gjorde mig än mer inspirerad till att åka till Australien och veckan efter (när jag blivit sjuk) spenderade jag dagarna hemma i sängen och soffan, funderandes på huruvida jag kanske skulle resa till Australien snart och så blev det till slut bestämt. Aaah underbart! :)

Annars har jag varit en del med släkt, vänner och bekanta. Varit på bio med Pernilla, Harrys med kusiner och respektive, varit på stan och tagit en öl med en kille i grannhuset samt igår blev det bowling med Kim, Theres, Per och Jessica. Därefter pizza och började se en film. Filmen var dock 2 timmar och 40 minuter lång så Kim åkte hem innan det blev för sent och jag slumrade till lite på slutet. Var hur trött som helst efter pizzan så det var väntat :P

Ikväll blir det nog iallafall att åka till Dala-Floda om det blir bra väder. Ska dit och umgås med en kompis och hans vänner, blir grillning och sen parken där det skulle vara nå band som skulle spela (Dökött och Jolly George?). Lär säkert vara en del folk där iallafall, skoj! Men blir nog en bra avslutning på min semester tror jag :)

Argh, jag vill ha klart allt så jag kan åka till Australien nu!   Men jag hinner få lite tid att smälta det och vänja mig vid tanken. Men som jag redan sagt flera gånger, det här känns så rätt. Det känns som att det här är precis vad jag behöver just nu och jag kan inte annat än längta tills jag kan boka resan och börja förbereda allt :)

Men men, nu ska jag äta frukost. Sen har jag blivit bjuden till moster för att få mat, superbt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0